بن مژه چشم چیست؟ آشنایی با مزایا و معایب بن مژه

اگر وقت گذاشتن برای آرایش یا داشتن آرایش‌های مشخص و چشمگیر را چندان دوست ندارید و در عین حال هم نمی‌دانید که بن مژه چیست، بهتر است این مطلب را تا انتها دنبال کنید. این شیوه به شما کمک می‌کند تا همواره آرایشی طبیعی و بسیار محو در ناحیه چشمانتان داشته باشید و بدون کوچکترین ذره‌ا‌ی جلب توجه، زیبایی‌تان را چند برابر سازید. تمامی تکنیک‌های آرایشی و زیبایی مزایا و معایبی دارند، برای آنکه با دید واضح‌تری این شیوه را امتحان کنید، به توضیح مزایا و معایب بن مژه در این مطلب خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

بن مژه چیست؟

بن مژه نوعی تاتوست، که به عنوان آرایشی نیمه دائمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اینکه چرا اسم این تاتو اینگونه نامگذاری شده، به سبب محلی است که تاتو بر روی آن انجام می‌شود. این نوع تاتو به ۲ شکل گوناگون صورت می‌پذیرد، در روش اول جوهر را دقیقا بر روی خط مژه‌ها تزریق می‌کنند و به این ترتیب فضای خالی بین مژه‌ها نیز با جوهر پر رنگ می‌شود، تا جلوه بسیار زیبا و در عین حال طبیعی به چشم‌ها ببخشد. روش دوم با ترسیم خطی بالاتر از خط طبیعی مژه‌ها انجام می‌شود و سپس فاصله بین این خط با مژه پر رنگ‌تر می‌گردد. البته در این شیوه می‌توانند بنا به خواست فرد خط چشم را دنباله دار ‌کنند یا آنکه به صورت ساده باقی بگذارند.

مزایای بن مژه چیست؟

۱- اولین و شاید پر رنگ‌ترین مزیت بن مژه را می‌توان به کاهش زمان خودآرایی و میکاپ ربط داد. از آنجایی که انجام آرایش روزانه پروسه‌ای وقت گیر است، خانم‌هایی که مشغله زیادی دارند می‌توانند با انجام بن مژه، زمان آماده سازی خود را به نصف زمان قبلی تقلیل دهند.

۲- آرایش چشم نیازمند مهارت نسبتا زیادی است، تا بتوان خطوط را به صورتی دقیق و ظریف ترسیم کرد، که علاوه بر زیبا ساختن چشمان به آنها حالتی ملیح نیز ببخشند. درهمین راستا اگر در زمینه آرایش چشم مهارت چندانی ندارید، می‌توانید با انتخاب بن مژه طبیعی به صورتی دائمی، زیبایی چشمانتان را تضمین نمائید. به این ترتیب دیگر دغدغه‌ای از بابت لغزش و سر خوردن دستانتان و کج شدن خطوط نخواهید داشت.

۳- بالا رفتن سن عوارضی همچون افتادگی پوست و چین و چروک را به همراه خواهد داشت، برای اینکه عوارض افزایش سن را به طریقی کاهش داده و محو کنید، می‌توانید از تاتو بن مژه استفاده کنید. به لطف این تاتو جذابیت را به چشمانتان برگردانده و جلوه بیشتری به ظاهر خود می‌دهید.

۴- افرادی که از حساس بودن پوست خود در رنجند و نمی‌توانند هر لوازم آرایشی را برای آراستگی خود انتخاب کنند، به لطف این شیوه می‌توانند یکبار برای همیشه از ریسک امتحان مواد حساسیت زا خلاص شده و دیگر شاهد اشک ریزی، سوزش و درد در ناحیه چشمانشان نباشند.

معایب بن مژه

۱- چشم‌ها حساس‌ترین نقطه در بدن و صورتند، که انجام هر کاری بر روی آن باید با دقت و به صورت سنجیده انجام پذیرد. یکی از معایبی که در اثر تاتو در این ناحیه احتمالا شاهد آن خواهید بود، چروک شدن پوست اطراف چشم و ضعف در ناحیه چشمان است.

۲- انجام تاتو در این ناحیه باید با نهایت دقت صورت پذیرد، زیرا ورود بیش از اندازه سوزن به عمق پوست باعث آسیب به پلک‌ها شده و این موضوع سلامت چشمان را به مخاطره می‌اندازد.

۳- اشک ریزی، ریزش مژه‌ها و عفونت در ناحیه چشم از جمله مشکلات شایعی است که در اثر تاتو بن مژه متوجه برخی از افراد می‌گردد.

۴- ترکیبات به کار رفته در رنگ‌هایی که در تاتو مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای مقادیری روی و مس می‌باشد. اگر فردی که اینکار را انجام می‌هد از تخصص لازم برخوردار نباشد، ممکن است مشکلات جبران ناپذیری را متوجه بدن فرد  سازد.

عوارض بن مژه چیست؟

وقتی قرار است شی خطرناکی مانند سوزن را به چشمانتان نزدیک کنید، بالطبع باید به فکر عوارض احتمالی ناشی از مصرف آن نیز باشید. هرچند ممکن است بسیاری به سبب عوارض بن مژه از انجام این کار منصرف شوند، اما باید بگوئیم که این تکنیک برای زیباسازی چشمانتان خطرساز نیست، به شرط آنکه یک سری نکات را درباره آن بدانید و با مراقبت‌های لازم قبل و بعد از بن مژه آشنایی داشته باشید.

۱- اولین موضوعی که پیش از هر چیز باید به دقت بررسی کنید آن است که، فردی که برای انجام اینکار انتخاب کرده‌اید دوره آرایشگری و تاتو کاری را به صورت توامان به اتمام رسانده و به قولی در این زمینه متخصص گردیده یا خیر ؟  فردی که تنها در زمینه آرایشگری و میک آپ آموزش‌های لازم را گذرانده، لزوما تاتو کار نیست و توصیه می‌کنیم چشمانتان را زیر دست چنین فردی قرار ندهید.

۲- دلیل تاکید به آشنا بودن فرد با تاتو اصولی و حرفه‌ای آن است که، برخی از افراد به صورت ناآگاهانه سوزن را به صورت عمقی‌تری در پوست فرو می‌کنند، این موضوع باعث ایجاد انواع التهابات پوستی و حساسیت‌های بعضا ادامه دار در چشم می‌گردد.

۳- اگر دوران بارداری یا شیردهی خود را می‌گذارنید، توصیه می‌کنیم برای انجام تاتو بن مژه صبوری به خرج دهید و اینکار را به پایان دوران بارداری و شیردهی خود موکول نمائید. زیرا با انجام تاتو مواد شیمیایی به بدن شما وارد خواهد شد، که این موضوع سلامت جنین و کودک شما را تهدید خواهد کرد.

۴- از استریل بودن فضای آرایشگاه و لوازمی که برای تاتو استفاده می‌گردد، اطمینان حاصل نمائید. متاسفانه برخی از تاتو کاران برای مقرون به صرفه‌تر شدن کارشان از سوزن‌های چند بار مصرف استفاده می‌کنند. نتیجه اینکار ایجاد عفونت و حساسیت‌های شدید و بعضا جبران ناپذیری خواهد بود. برای این منظور از تاتوکار خود بخواهید که پلمپ سوزن را جلوی چشمانتان باز کرده و بعد از اتمام کار هم در پک مخصوص و استریلی قرار دهد تا همراه خود به خانه ببرید، تا در نوبت‌های بعدی ترمیم از سوزن مخصوص خودتان استفاده گردد.

انواع مدل بن مژه

پیش از آنکه به توضیح انواع مختلف مدل بن مژه بپردازیم، لازم است بدانید که این مدل‌ها بیشتر از حیث محلی که تاتو بر روی آن انجام می‌شود با یکدیگر تفاوت دارند.

بن مژه پلک پایین

برخی از خانم‌های علاقمندند که در آرایش‌های روزانه خود، از خطی در زیر پلک پایینی‌شان استفاده کنند. اگر شما هم علاقمند به این سبک آرایش هستید می‌توانید با انتخاب بن مژه پلک پایین، آرایش ماندگاری برای خود ترتیب دهید. این تاتو دقیقا در زیر پلک و مماس با  ریشه مژه انجام می‌شود.

بن مژه بالا

تاتو بن مژه بالا را می‌توان رایج‌ترین و در عین حال مرسوم‌ترین نوع تاتو در ناحیه چشمان دانست، که اغلب افراد از آن استفاده می‌کنند. این تاتو هم دقیقا مانند بن مژه پایین است، با این تفاوت که بر روی پلک بالایی انجام می‌شود. در این سبک برای آنکه گیرایی چشمان بیشتر گردد و بر جذابیت نگاه افزوده شود، خطی ظریف و مماس با مژه ترسیم می‌کنند. در این مدل حالت چشمان هیچ تغییری نخواهد کرد و تنها در خط انتهایی و ابتدایی چشم کمی تفاوت ملاحظه می‌کنید. در واقع این خط کمی مانده به  گوشه چشم آغاز و تا انتهای چشم هم ادامه می‌یابد.

بن مژه دنباله دار

مدل‌های دنباله دار تاتو چشم دقیقا مانند آن است که بر روی چشمتان خط چشمی ظریف کشیده باشید و اگر علاقمند به داشتن آرایشی دائمی و مشخص هستید این مدل تاتو مناسب شما خواهد بود. با کمک این تکنیک می‌توانید چشمانتان را کشیده‌تر ساخته  و به سبب ظرافت و حالت طبیعی که داراست خانم‌های بسیاری طرفدار آن هستند.

بن مژه طبیعی

این سبک تاتو دقیقا در امتداد خط بن مژه تزریق می‌شود و هیچ تغییر در حالت چشمان ایجاد نمی‌کند. بسیای از خانم‌ها برای آنکه چشمانشان را به صورت طبیعی، زیباتر کنند از این مدل بن مژه استفاده می‌کنند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.