معرفی بهترین مارک یخچال فریزر ایرانی

یخچال فریزر در دسته ضروری‌ترین و در عین حال گران‌ترین ملزومات برقی در هر خانه‌ای است. از آنجایی که این وسیله جزو وسایل پرکاربرد منزل به شمار می‌رود، آشنایی با بهترین برند یخچال فریزر ایرانی حائز اهمیت بسیاری می‌باشد. اینکه چرا تنها به معرفی مدل‌های ایرانی در این مطلب خواهیم پرداخت،  به سبب قیمت قابل قبول و قدرت خریدی است که اغلب اقشار جامعه ایرانی از آن برخوردارند.

البته صرفنظر از گزینه قیمت، از لحاظ کاربردی هم محصولات ایرانی توانسته‌اند به بازار رقابتی همسایگان راه یابند و برای سال‌های متمادی کارایی قابل قبولی از خود به نمایش بگذارند.  با در نظر گرفتن اینکه می‌دانیم خیال ندارید تا سال‌های طولانی یخچال و فریزر خود را تعویض کنید، شما را با ۷ مدل از بهترین برند‌های یخچال فریزر ایرانی آشنا خواهیم ساخت. در ضمن به معرفی ۴ نمونه از پرفروش‌ترین مدل‌های یخچال و فریزر هم خواهیم پرداخت.

بهترین برند یخچال فریزر ایرانی چیست؟

اگر به نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی سری زده باشید متوجه می‌شوید که بیشترین تجمع جمعیت در غرفه‌ شرکت‌های اسنوا، پارس خزر، امرسان ، ایکس ویژن، پاکشوما، استیل البرز، اخوان، بیمکث و سینجر می‌باشد. علت این اقبال و توجه مخاطبان به محصولات این برندها در داشتن کیفیت بالا، خدمات پس از فروش خوب و قیمت مناسب خلاصه می‌شود. شمایی که لزوما به دنبال خرید یخچال فریزر بوده و در تلاش برای آشنایی با بهترین مارک یخچال فریزر ایرانی هستید، باید کمی دقیق‌تر به بررسی بپردازید.

برای رسیدن به بهترین‌ها در بازار این وسیله برقی باید یک سری فاکتورهای اصلی را مد نظر قرار دهید.  در نظر گرفتن تنوع محصولات، تجهیزات، مواد اولیه با کیفیت، رعایت استانداردهای اروپایی و آمریکایی، قیمت و خدمات پس از فروش مناسب و در نهایت استایل طراحی جذاب و چشم نواز به عنوان فاکتورهای اصلی خرید یخچال و فریزر خوب هستند.

براین اساس می‌توان عنوان بهترین مارک یخچال فریزر ایرانی را به این ۷ برند نسبت داد. یخچال فریزر مارک امرسان، یخچال برند برفاب، یخچال فریزر مارک اسنوا، یخچال‌های برند هیمالیا و یخچال فریزر مارک الکترواستیل و یخساران، که کمتر ایرانی است حداقل یک یا چند قلم از محصولات این برندهای نام آشنا را در منزل خود نداشته باشد. اینکه چرا این برندها توانسته‌اند در بازار یخچال و فریزر برای خود جایگاهی دست و پا کنند را باید در داشتن تنوع محصول و فاکتورهای زیر جستجو کرد.

آشنایی با انواع و فاکتورهای مهم در خرید یخچال فریزر

ممکن است قصد خرید یخچال و فریز خارجی را داشته باشید یا آنکه بخواهید فاکتورهای مهم در خرید این وسیله برقی را بدانید، به همین خاطر در ادامه نکات مهم در خرید بهترین یخچال فریزر را برایتان آورده‌ایم. این معیارها به صورت کلی در خرید این وسیله حائز اهمیت هستند، بنابراین پیش از هر چیز این ۹ نکته مهم را در خریدتان لحاظ کنید، تا خیالتان از طول عمر و هر چیزی که این وسیله را برایتان کار راه بندازتر می‌کند، آسوده گردد.

انواع یخچال فریزر از نظر طراحی و مدل

درست است که شما قصد خرید یخچال و فریزر را دارید، ولی این وسایل از نظر شکل ظاهری با هم تفاوت‌هایی دارند که باید براساس سلیقه و از آن مهم‌تر میزان جایگیری و شرایط سکونتی خود (یعنی مالک یا مستاجر بودن ) این موارد را لحاظ کنید.

یخچال و فریزر دوقلو: این مدل‌ها نه تنها به صورت جداگانه قابلیت استفاده دارند، بلکه در صورت انتخاب شما می‌توانند به صورت متصل هم به کارتان آیند، پس دستتان در انتخاب هر یک از این دو حالت باز است.

یخچال تک درب: قدیمی‌ترین مدل یخچال فریزرها مدل تک درب هستند، که اغلب ما در منزل پدر بزرگ‌ ومادربزرگ‌هایمان نمونه‌هایی از آن را دیده‌ایم.از مزیت‌های این نوع مدل‌ها می‌توان به کم جاگیر بودن آنها و سهولت جابه جاییشان اشاره داشت.

یخچال و فرزر مدل بالا و پایین: در این مدل‌ها اغلب یخچال در قسمت فوقانی و فریزر در قسمت زیرین تعبیه شده و علت این نوع طراحی را هم در میزان استفاده بیشتر از یخچال نسبت به فریزر و سهولت دسترسی به آن بوده است.

یخچال ساید بای ساید: این مدل جدیدترین نوع یخچال و فریزر است که از لحاظ جثه از سایر مدل‌ها بزرگتر بوده و طراحی مدرن و جذابی داراست. در این مدل‌ها شما با میزان فضای یکسانی در فریزر و یخچالتان مواجه نخواهید بود و نمی‌توانید به مقدار یکسانی روی این فضاها حساب باز کنید. اگر در منزلتان با مشکل کمبود جا مواجه هستید یا آنکه احتمال در آینده جابه جایی متعددی پیش رویتان دارید، بهتر است از انتخاب این مدل‌ها صرف نظر کنید.

حال که با انواع مدل‌های یخچال و فریزر آشنا شدید به سراغ نکات مهم در خرید یخچال و فریزر می‌رویم:

نکات مهم در خرید یخچال و فریزر

۱- قیمت یخچال و فریزر

مثل هر وسیله دیگری که در زمان خرید باید به هزینه تمام شده آن توجه کنید، قیمت یخچال فریزر یا به عبارت بهتر توان خرید شما، در انتخاب این وسیله حرف اول را می‌زند. با تعیین کردن میزان بودجه‌تان در ابتدای امر، به صورت خودکار یک سری مدل‌ها از لیست خرید شما خط زده خواهند شد و شما می‌توانید با فراغ بال به سراغ بررسی سایر فاکتورهای مهم در خرید یخچال و فریزر بروید.

۲- اندازه و سایز یخچال و فریزر

سایزبندی یخچال و فریزرها در حال حاضر بسیار متنوع است، اما آنچه شما باید در زمان خرید لحاظ کنید این نکته است که، وسیله شما به راحتی از درب آشپزخانه یا راهروهای آپارتمان در زمان اسباب کشی عبور کند و شما را با مشکل مواجه نسازد. فراموش نکنید چنانچه این فاکتور را در نظر نگیرید، حتی اگر بهترین یخچال و فریزر بازار را هم بخرید، بالاخره روزی مجبور به تعویض آن خواهید شد.

۳- قابلیت تنظیم رطوبتی یخچال و فریزر

تقیریبا تمامی یخچال و فریزها به فیلتر پاکسازی بو مجهز هستند که مانع از پخش بوی نامطبوع در داخل یخچال می‌گردد. در برخی از نمونه‌های این محصول فیلترهای دیگری جهت تنظیم رطوبت فضای داخلی یخچال تعبیه می‌گردد و مزیت این فیلترها جلوگیری از فاسد شدن میوه‌ها و سبزیجات در فاصله زمانی طولانی می‌باشد.

۴- فضای داخلی یخچال و فریزر

یکی از سوالاتی که پیش از خرید یخچال و فریزر باید از خود بپرسید آن است که به چه چیزان فضا برای نگهداری از مایحتاج خوراکی خود در یخچال و فریزرتان نیاز دارید. اگر در دسته خانواده‌ها پر جمعیت یا پر رفت و آمد هستید که مطمنا این فضا کم نخواهد بود و انتخاب یخچال و فریزهای دوقلو گزینه مناسبتری برایتان است.

۵- میزان انرژی مصرفی یخچال و فریزر

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

شاید این نکته‌ای است که کمتر کسی در زمان خرید این وسیله برقی به آن توجه دارد، در حالی که مطمنا برچسب انرژی از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین علت هم در جایی در تیررس نگاه ما نصب می‌گردد. به لطف این برچسب شما درمی‌یابید که یخچالتان به چه میزان برق مصرفی نیاز دارد و در واقع این برچسب ملاکی برای تشخیص کم مصرف و پر مصرف بودن وسیله شماست.

برای خواندن این برچسب باید به حروف آن دقت کنید، هر میزان حروف لاتین درج گردیده بر روی برچسب به سمت آخرین حروف الفبای لاتین نزدیک شود، نشانه پر مصرف بودن آن وسیله است. اگر حروف درج گردیده تنها به صدر جدول الفبا اختصاص داشته باشد، نشانه کم مصرف‌ بودن آن نسبت به نمونه‌های مشابه می‌باشد. فراموش نکنید اگر اطلاعات درج گردیده بر روی این برچسب را نادیده بگیرید بعدها متحمل‌ هزینه‌های بالایی خواهید شد.

۶- برفک زدا بودن

مجهز بودن به سیستم برفک زدایی شما را از تمیز کردن دستی فریزرتان از برفک‌های احتمالی خلاص خواهد کرد. عملکرد سیستم‌های برفک زدا به این ترتیب است که یا باعث می‌شود یخچال و فریزر خیلی دیر به دیر و کم برفک بزند یا آنکه اصلا خبری از برفک زدن در سیستم آنها نیست.

۷- مجهز بودن به آبسردکن و یخ ساز

برخی از مدل‌ها دارای هر دو قابلیت آبسرد کن و یخ ساز به صورت توامان هستند، برحسب اینکه به کدام یک از این ۲ تکنولوژی بیشتر نیاز دارید، می‌توانید یخچال فریزر مورد نظرتان را تهیه نمائید.

۸- بخش کنترل دما در یخچال فریزر

در مدل‌های قدیمی سیستم کنترل دما برحسب طبقه بندی یخچال و فریزر تعیین می‌شد، در حالی که یخچال فریزهای جدید با کمک صفحه نمایش قرار گرفته در درون یخچال میزان برودتت هوا را نشان می‌دهند. یکی دیگر از مزیت‌های این تکنولوژی سیستم هشداری است که پس از باز ماندن طولانی مدت درب یخچال فعال می‌گردد. به لطف این سیستم اگر بنا به هر علتی فراموش کنید درب یخچالتان را ببنیدید یا خوب نبسته باشید، این سیستم با هشدار به موقع مراقب سلامت دستگاه و مایحتاج خوراکی شما خواهد بود.

۹- حالت Eco یا holiday

همانطور که ما به تعطیلات نیاز داریم وسایل برقی هم به استراحت نیاز دارند، این حالت را در یخچال و فریزرها اصطلاحا اکو یا هالیدی می‌گویند. مزیت این سیستم در کاهش مصرف انرژی وسیله برقی می‌باشد. بهترین زمان برای فعال کرن این حالت زمان‌هایی است که کمتر از یخچال و فریزر استفاده می‌کنید مثل زمان‌هایی که در سفر هستید یا شب هنگام، زیرا در این زمان‌ها مصرف برق شما را کمتر خواهد کرد.

حال که با نکات لازم برای خرید بهترین یخچال و فریزر آشنا شدید و خودتان می‌توانید در نقش یک فرد کاربلد نمونه‌های خوب را از بد تشخیص دهید به سراغ معرفی پرفروش‌ترین یخچال فریزرهای ایرانی می‌رویم:

۴ مدل از پرفروشترین یخچال فریزهای بازار

۱- یخچال فریزر کمبی آزمایش مدل AZRF2471HO

یخچال فریزر کمبی آزمایش مدل AZRF2471HO

 یخچال فریزر آزمایش مدل AZRF2471HO به سبب دارا بودن مزیت‌هایی همچون نمایشگر لمسی، مجهز بودن به سیستم آبسرد کن، دارای بودن سیستم بدون برفک و لاستیک دور درب ضد باکتری و در نهایت یخ ساز اتوماتیک توانسته در صدر جدول معرفی‌های ما بنشیند. یکی دیگر از مزیت‌های این یخچال خوش استایل را می‌توان در سیستم تمام الکترونیک آن جستجو کرد، که باعث صرفه جویی بالایی  در مصرف در برق و انرژی می‌گردد. در آخر اگر دوست دارید که یخچال مورد نظرتان از نمایشگر لمسی نیز برخوردار باشد باید بگوئیم این مدل یخچال فریزر آزمایش از این لحاظ هم رضایت شما را جلب خواهد کرد.

۲- یخچال و فریزر اسنوا ساید بای ساید مدل SN8-3320SS

2- یخچال و فریزر اسنوا ساید بای ساید مدل SN8-3320SS

اگر در دسته ساید بای ساید دوستان قرار دارید و دلتان می‌خواهید بهترین نمونه ساید بای ساید ایرانی را تهیه کنید، ساید بای ساید اسنوا مدل SN8-3320SS به احتمال قوی نظرتان را به خود جلب خواهد کرد. ملاک انتخاب ما برای معرفی این ساید بای ساید، قرار داشتن ۸ مزیت در آن است. این مزیت‌ها از سیستم عاری از برفک و فیلتر ضد بوی سه لایه آن آغاز و در ادامه با دارا بودن ۳ عدد حسگر و سیستم سرمایشی هوشمند و یخساز اتوماتیک آب شهری نظرتان را بیشتر به خود جلب خواهد کرد.

در نهایت به عنوان حسن ختام ویژگی‌های مثبت می‌توانید به محفظه چیلر زون، مجهز بودن به متال کولینگ و گردش هوای ۳ بعدی آن توجه کنید. البته در کنار تمامی این مزیت‌ها ذکر این نکته هم لازم است که در این ساید بای ساید خبری از منبع آب نیست، پس اگر این موضوع برایتان حائز اهمیت است در زمان خرید و مقایسه این مدل با سایر مدل‌ها آنرا لحاظ کنید.

۳- یخچال فریزر هیمالیا مدل NR440p-NF280p

3- یخچال فریزر هیمالیا مدل NR440p-NF280p

یخچال فریزر هیمالیا در میان بهترین برندهای یخچال و فریزر ایرانی از جایگاه دوم برخوردار است. مدل NR440p-NF280p هیمالیا نیز به سبب دارا بودن ویژگی‌هایی چون عاری از برفک بودن، محفظه دمای پایین، کنداسور مخفی،  مجهز بودن به آبسردکن و یخساز اتوماتیک، هوم بار و محفظه BIG BOX در فریزرش این جایگاه را با قدرت بیشتری حفظ کرده است. البته در طراحی این مدل یخچال فریزر هیمالیا  فیلتر تصفیه هوا در نظر گرفته نشده است. نکته آخر آنکه با خرید این وسیله دیگر نگرانی از نظر فضای نگهداری از مایحتاج و خوراکی‌های خو ندارید، زیرا نه تنها از محوطه داخلی بزرگی برخوردار است بلکه میزان مصرف انرژی در این وسیله هم به صورت استانداردی می‌باشد، در ضمن درب شما می‌توانید این یخچال را از هر دو طرف باز نمائید.

۴- یخچال فریزر امرسان مدل FN15DEL-RH15DEL

4- یخچال فریزر امرسان مدل FN15DEL-RH15DEL

این مدل یخچال فریزر امرسان توانسته خود را در جدول بهترین یخچال فریزهای دوقلوی بازار جای دهد که البته این برتری بی علت هم نیست. زیرا می‌توان نکات مثبت پرتعدادی را در آن یافت و بر شمرد که مهم‌ترین آنها عبارتند از فریزر عاری از برفک یا سیستم نوفراست، دارابودن سیستم انجماد سریع، عیب یاب هوشمند، کاهش دهنده مصرف انرژی، گردش هوای اجباری و دارا بودن فریزر بزرگ و جادار ۵ فوتی. البته هرچند این یخچال و فرزیر امرسال پرفورش‌ترین نمونه یخچال فریزر دوقلوی ایرانی به شمار می‌رود اما از سیستم ضد برفک در یخچال، نور در قسمت فریزر و آب سردکن برخوردار نیست.

۴/۵ - (۱ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.