روغن کندش چیست؟ خواص روغن کندش برای مو

اغلب افراد نمی‌دانند که روغن کندش چیست و از خواص روغن کندش برای مو اطلاعی ندارند. آنچه در تبلیغات گوناگون در خصوص این روغن دیده و شنیده‌اید به تاثیر این محصول خلاصه نمی‌شود، بلکه غالبا از معجزه روغن کندش برای مو و تاثیر شگرف آن می‌گویند. در این مطلب قصد داریم به بررسی اینکه روغن کندش از کجا آمده و چه ترکیباتی تاثیر آنرا تا این میزان مهم ساخته بپردازیم.

در پایان با دیدی واقع بینانه به جواب این پرسش می‌رسیم که آیا روغن کندش برای رشد و پر پشت شدن موها، یا ایجاد حالتی مسحور کننده در آنها تاثیرگذار است یا خیر؟ فراموش نکنید مو به عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای زیبایی در هر فردی است و به همین خاطر سلامت و تراکم بالای آن در حقیقت تضمینی بر زیباتر شدن شماست. تا انتهای مطلب درخواهید یافت که آیا روغن کندش این زیبایی را به صورت مادام‌العمر یا دوره‌ی برایتان گارانتی می‌کند یا خیر .

گیاه کندش چیست؟

احتمالا برایتان سوال پیش آمده که گیاه کندش چیست و چرا ما تا این حد می‌توانیم زیبایی و پر پشت بودن موهایمان را مرهون وجود این گیاه باشیم، یا چه چیزی باعث بی اطلاعی ما نسبت به این گیاه گردیده تا چشمانمان را بر تاثیر شفا بخش آن ببندیم. کندش در واقع گونه‌ای از گیاهان پایا و کمیاب با ساقه کوتاه است، که دارای ریشه قوی بوده و از بوی تندی نیز برخوردار است. این گیاه از نظر ظاهری شاخه‌های خوشه‌ای شکلی داشته و از آن گل‌هایی زرد با تناژ سبز می‌روید.

مهد اصلی این گیاه کشورهندوستان است و در حقیقت هندوها از ریشه آن به صورت پودری استفاده کرده یا برای روغن‌گیری از آن استفاده می‌کردند. از این گیاه همچنین برای تهیه ضمادهای آرام کننده دردهای عصبی و روماتیسم نیز بهره جسته می‌شده و یکی از موضوعاتی که در خصوص این گیاه اعجاب انگیز به نظر می‌رسد قدرت آن در حفظ خواص خود تا ۲۰ سال است!

هرچند تا اینجای مطلب از تاثیرات مثبت کندش گفتیم ولی ریشه این گیاه از ترکیبات سمی با نام آلکالوئید همانند veratrin تشکیل شده که مسمومیت با آن باعث انبساط عروق و کاهش فشار خون می‌گردد.  البته ناگفته نماند در صورت مواجهه با این گیاه مراقب چشمانتان باشید، زیرا کندش برای این عضو بینایی مضر بوده و عوارضی همچون عطسه شدید هم از آن گزارش گردیده است. این گیاه بسیار قوی است به گونه‌‎ای که در صورت برخورد آن با پوست باعث بی حسی موضعی شده و خوردن بیش از ۱ الی ۲ گرم آن خطر مرگ را در پی دارد. تمام اینها در خصوص این گیاه گفته شد تا در مواجه با آن جانب احتیاط را رعایت کنید و خودسرانه اقدام به مصرف آن نکنید، اما نکات جذابتری نیز در خصوص تاثیر روغن کندش برای مو وجود دارد که در ادامه با هم می‌خوانیم.

خواص روغن کندش

خواص روغن کندش برای مو

اگر به ظاهر مردمان هند توجه کرده باشید، گذشته از پوست تیره، تقریبا یک ویژگی در اغلب آنها مشترک است، این ویژگی به موهای پر پشت، براق و خوش حالت آنها باز می‌گردد. روغن‌ها نقش مهمی در رقم زدن این زیبایی برای مردم این کشور اساطیری دارند و به نظر می‌رسد روغن کندش یکی از اسرار آنها برای داشتن موهایی با ویژگی‌های مسحور کننده است.در خصوص تاثیر روغن کندش چند بیماری و مشکل شایع مو را با هم بررسی می‌کنیم. از آنجایی که تقریبا اکثریت افراد با مشکل ریزش موهای خود کلنجار می‌روند و این معضل در واقع سرآغاز مشکل اصلی آنها یعنی کم مویی و گاها تاسی است، پس برای خلاصی از این مشکلات قصد داریم نگاهی به تاثیرات این روغن داشته باشیم.

۱- روشی برای درمان ریزش مو

روغن کندش بر ریشه موها تاثیر داشته و برخی به سبب تاثیر فوق‌العاده این گیاه بر ریشه مو، آنرا داروی گیاهی معجزه گر برای ریشه مو می‌دانند. شیوه درمانی این گیاه از خون رسانی مجدد و هر چه بیشتر به ریشه مو باز می‌گردد. این روند خون رسانی باعث تحریک ریشه و در نهایت رویش مجدد موها می‌شود.اولین راه حل اغلب ما برای درمان ریزش مو امتحان شیوه‌های شیمیایی است، که در زمان کمتری تاثیر آنرا مشاهده می‌کنیم، در حالی که بسیار زود هم شاهد از بین رفتن تاثیر آن هستیم. اگر تاکنون از مکمل‌های شیمیایی یا داروهای مستقل رویش مجدد مو خیری ندیده‌اید می‌توانید به روغن تراپی با روغن‌هایی همچون روغن کندش روی آورید.

۲- کمک به افزایش تراکم و پر پشت گردیدن موها

از آنجایی که تقویت ریشه مو مهم‌تریم کاری است که این روغن انجام می‌دهد، به تبع آن پرپشت شدن موی سر و ابرو را هم می‌توان از آن انتظار داشت. حتی از دوره حکیم محمد مؤمن حسینی از طبیبان دوره شاه طهماسب صفوی اینگونه نقل کرده‌اند که، این حکیم ادعای رویش مو از کف دست توسط این روغن را داشته، که این امر نشان دهنده باور قاطع او به تاثیر این گیاه بوده است. با این اوصاف اگر به دنبال راهی برای رویش مجدد موهایتان هستید می‌توانید روی روغن کندش حساب باز کنید.

هرچند پرداختن به سایر ویژگی‌های گیاه کندش موضوع بحث ما نیست اما بد نیست نگاهی هم به سایر تاثیرات آن به صورت آیتم وار داشته باشیم:

  1. رفع احتناق و گرفتگی بینی
  2. از بین برنده باد بینی، خلط‌های غلیظ و بیرون آوردن آنها با کمک عطسه
  3. از بین بردن بی حس اعضای بدن
  4. رفع بیهوشی‌های صرعی
  5. از بین برنده لک‌های سفید صورت و بدن (پیسی)

طرز استفاده روغن کندش برای مو

پیش از آنکه از طرز استفاده روغن کندش برای مو برایتان بگوئیم، باید بر استفاده مرتب از این محصول تاکید کنیم. شیوه‌های سنتی اگرچه ثمربخش هستند ولی نیاز به صبر و بردباری جهت حصول نتیجه دارند. شما می‌توانید به ۲ طریق از روغن کندش استفاده کنید:

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

۱- روش اول

در این شیوه باید از طبع بدن خود اطلاع داشته باشید، به این صورت که اگر دارای طبعی گرم هستید، ۳ بار در هفته از روغن استفاده کرده و در صورتی که طبعتان سرد است، نیاز به ۵ بار مصرف محصول در هفته دارید. اگر به دنبال حصول بهترین نتیجه هستید پیشنهاد می‌کنیم یک دوره ۲ الی ۳ ماهه از روغن کندش استفاده نمائید.

۲- روش دوم

در این شیوه بدون در نظر گرفتن طبعتان، تنها کافیست به مدت ۶ ماه از روغن کندش استفاده نمائید. البته پروسه مصرف محصول باید حداق ۳ بار در هفته و به صورت مداوم تکرار شود. در زمان استعمال حداقل ۲۰ دقیقه روغن را بر روی سر مالیده و پس از دادن  یک استراحت ۲۰ دقیقه‌ای سرتان را به صورت کامل بشوئید.

فراموش نکنید پس از تهیه روغن کندش آنرا از دسترس کودکان دور نگه داشته و از قرار دادن در جوار محصولات خوراکی‌ جدا اجتناب کنید. زیرا این روغن به سبب ترکیبات سمی قرار داشته در ریشه، مصرف خوراکی نداشته و تنها برای استعمال خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نکته آخر آنکه ممکن است در ابتدای مصرف محصول شاهد ریزش موهایتان باشید، در حالی که جای هیچگونه نگرانی نیست! به درمان خود ادامه دهید تا شاهد تاثیر روغن کندش باشید.

طرز تهیه روغن کندش اصل

از آنجایی که گیاه کندش به تنهایی عصاره‌ای نداشته و در دسته گیاهان خشک قرار دارد، بنابراین روغن گیری از این گیاه کاری دشوار، هزینه بر و زمان بر می‌باشد. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم از دستگاه‌های عصاره گیری استفاده نمائید، تا بتوانید روغن کندش با کیفیتی تولید نمائید. البته در پروسه روغن گیری فراموش نکنید که به روغن‌های پایه‌ای همچون روغن کنجد یا زیتون هم نیاز دارید. در ادامه چند شیوه مختلف طرز تهیه روغن کندش اصل را با هم مرور می‌کنیم.

۱- استفاده از دستگاه‌های عصاره گیری و دستگاه بنماری

۲- استفاده از روش ترکیبی ماندگاری و بنماری: گیاه کندش را به مدت حداقل۴ ماه در روغن بادام شیرین نگهداری نمائید، در حالی که هر یک ماه گیاه کندش را تعویض می‌نمائید. در این میان فراموش نکنید که هر ماه حداقل ۱ الی ۲ بار از روش بنماری نیز استفاده نمائید.

۳- استفاده از روش حرارتی: هرچند استفاده از این روش تهیه روغن کندش به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، اما برای انجام آن باید گیاه کندش را در روغن کنجد یا زیتون ریخته و بر روی حرارت قرار دهید. ممکن است توصیه به عدم استفاده از این شیوه باعث کنجکاوی عده‌ای گردیده باشد برای توضیح باید بگوئیم، این روش تهیه حرارتی باعث تغییر ماهیت روغن کندش می‌گردد. بنابراین ممکن است به این شیوه اقدام به تهیه روغن نمائید در حالی که شاهد تاثیر معکوس آن بر روی پوست و موی خود باشید.

روغن کندش اصل

ممکن است در مواجهه با مصرف کنندگان روغن کندش از آنها ۲ بازخورد کاملا متفاوت بگیرید. دسته‌ای که به تاثیر روغن کندش برای مو باور دارند و به شما هم پیشنهاد استفاده از این محصول را می‌دهند. دسته‌ای دیگر که هیچ خیری از استفاده از آن نبرده‌اند و قطعا از منتقدان این محصول هستند، در حالی که ممکن است برخی به سبب حساسیت پوستی دچار واکنش‌های آلرژیک گردند ولی ندیدن تاثیر از محصول اغلب گویای تقلبی بودن آن است.

با توجه به اینکه تعداد این قبیل محصولات تقلبی در بازار رو به افزایش است، تهیه روغن کندش اصل و توجه به کیفیت آن حائز اهمیت بسیاری است. برای این منظور سایت این‌چند اقدام به گلچین تامین کنندگان این محصول نموده و به همین منظور روغن کندش موجود در این سایت دارای سیب سلامت بوده که خود نشان اصالت و اعتبار این محصول می‌باشد.

در پایان

تقویت ریشه و پیاز مو، رویش مجدد موهای از دست رفته، ایجاد موهایی شاداب و خوش حالت، تمامی اینها جملاتی هستند که ما را اغوا کرده و بر آن می‌دارند که برای رسیدن به این معیارهای جذابیت به هر شیوه‌ای متوسل شویم. فارغ از اینکه موهایتان را به سبب کدام یک از این عوامل همچون استرس، بیماری، شرایط آب و هوایی و محیطی یا کم خونی از دست داده باشید، روغن درمانی شیوه‌ای است که در تمامی اعصار برای درمان مشکلات مو از آن استفاده می‌شده. هر چند در شیوه‌های سنتی از دانه‌های روغنی برای براق‌تر و نرم‌تر به نظر رسیدن موها بهره می‌جستند، اما از همان زمان‌ها هم محصولات روغنی همچون روغن زیتون، نارگیل و از همه مهم‌تر روغن کندش برای رشد و تغذیه موهای تاثیر شایان توجهی داشته اشت.

بنابراین  اگر نخواهیم در خصوص تاثیر روغن کندش برای مو اغراق کنیم، اما می‌توانیم اینگونه جمع بندی کنیم که تاثیر این روغن در تقویت ریشه مو و تحکیم آن بیشتر از سایر روغن‌های مرسوم و شناخته شده‌ای همچون روغن زیتون، بادام تلخ، نارگیل و کرچک است. اگر تمایل به امتحان کردن شیوه‌های بی خطر و طبیعی برای تقویت موهای خود دارید پس حتما از امتحان کردن این روش روغن تراپی غافل نمانید.

۴.۱/۵ - (۲۱ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.