معرفی بهترین کرم پودر برای پوست خشک و چرب از نظر پزشکان

انتخاب کرم پودر نامناسب به مشکلات پوستی شما دامن می‌زند و بعضا باعث ایجاد مشکلاتی جدید می‌گردد. به همین خاطر عنوان این مقاله را معرفی بهترین کرم پودر برای پوست خشک و چرب از نظر پزشکان در نظر گرفتیم، تا از دیدگاه علمی محصولات مناسب این دو نوع پوست را بررسی و به شما معرفی کنیم. اگر پوست شما در دسته پوست‌های خشک یا چرب قرار دارد، احتمالا در خرید کرم پودر مناسب پوستتان به مشکل خورده‌اید که به سراغ این مقاله آمده‌اید.

خرید یک کرم پودر مناسب پوست خشک شما را از شر کشیدگی، پوسته پوسته شدن، اگزما و خارش پوست نجات می‌دهد. همانطور که با یک کرم پودر مناسب پوست‌ چرب دیگر خبری از برق زدن و چربی اضافی روی پوست، عدم خواب مناسب کرم، بسته شدن منافذ پوستی و تشدید مشکل آکنه پوستتان نخواهید داشت. این مقاله شما را به پوستی مطلوب و آرایشی ماندگار، خوش جلوه و جذاب راهنمایی می‌کند.

بهترین کرم پودر برای پوست خشک و چرب از نظر پزشکان

اگر به یک متخصص پوست مراجعه کنید و از او جویای بهترین مارک کرم پودر برای پوستتان شوید، قطعا اولین توصیه این پزشک به شما انتخاب کرم پودر مطابق با جنس پوستتان است. هر چند انتخاب کرم پودر مناسب پوست خشک و چرب سخت نیست، ولی دانستن یک سری نکات و آشنایی با بهترین برندهای کرم پودر مناسب پوست خشک و چرب مشکل شما را به صورت کامل رفع می‌کند.

ویژگی‌های بهترین کرم پودر مناسب پوست خشک

از نظر پزشکی پوست‌های خشک بیشتر مستعد واکنش‌های آلرژیک و حساسیت هستند و از آنجایی که تحریک‌پذیری این پوست‌ها بالاست، توصیه پزشکان آن است که در زمان خرید کرم پودر مناسب پوست خشک، گزینه‌هایی با پایه روغنی انتخاب نمائید. برای بررسی بارزترین ویژگی پوست‌های خشک باید بگوییم که میزان ترشح سبوم در پوست‌های خشک نسبت به پوست‌های چرب کمتر است. این پوست‌ها فاقد رطوبت کافی هستند، و نازک بودن آنها عوارضی همچون قرمزی، کشیدگی و در برخی از مواقع پوسته پوسته شدن را به همراه دارد.

اگر به دنبال بهترین کرم پودر برای پوست خشک می‌گردید، فراموش نکنید پیش از خرید این نکات را چک کنید، تا شاهد حالت ماسیدگی کرم بر روی پوستتان نباشید و از پوشش‌دهی مطلوب برخوردار شوید.

۱- بهترین کرم پودر مناسب پوست خشک را می‌توانید در میان مدل‌های مایع کرم پودر بیابید، زیرا کرم‌پودرهای جامد و پودری دارای حالتی فشرده هستند، که رطوبت پوست را گرفته و حالت خشکی آنرا تشدید می‌کنند. ممکن است در صورت استفاده از این نوع کرم پودرها شاهد پوسته پوسته شدن و ترک بر روی پوستتان باشید، که این امر نشان‌دهنده نامناسب بودن کرم پودر شماست.

۲- در انتخاب کرم پودرهای مایع به سبک بودن و جنبه رطوبت‌رسانی آن  دقت کنید. این کرم‌ها علی الرغم آنکه از کاور بسیار خوبی برخوردارند، بر روی پوست‌های خشک حالت ماسیدگی یا کیکی پیدا نمی‌کنند.

۳- در قسمت ترکیبات درج گردیده بر روی بسته بندی به دنبال فرمولاسیون آبرسان و مرطوب کننده همچون هیالورونیک اسید و گلیسیرین بگردید، تا نرمی و لطافت پوستتان را در زمان استفاده از کرم تضمین کرده باشید.

۴- وجود پارابن و اسانس‌های عطری در کرم پودر به مشکل خشکی پوست شما دامن زده و واکنش‌های آلرژیکی همچون التهاب، خارش و قرمزی پوست را برایتان در پی خواهد داشت.

نکته آخر در خصوص پوست‌های خشک آن است که، علائم نشان دهنده خشکی در فصل سرما تشدید می‌شوند به همین خاطر انتخاب کرم پودر نامناسب می‌تواند در از دست رفتن رطوبت این پوست‌ها تاثیر منفی بر جای بگذارد. با این اوصاف انتخاب کرم پودر مناسب پوست خشک در حقیقت یک شیوه مراقبتی برای این پوست‌ها به شمار می‌رود، پس فراموش نکنید پیش از خرید کرم پودر برای پوست خشک این نکات طلایی را در نظر بگیرید.

ویژگی‌های بهترین کرم پودر مناسب پوست چرب

یک متخصص پوست، غالبا به محض مشاهده صورت بیمار متوجه چرب بودن پوست او می‌گردد. اولین نشانه برای شناسایی این مشکل باز بودن منافذ صورت و آکنه‌های پوستی اوست. در کنار توصیه به شستشوی مرتب و غفلت نکردن از پاکسازی پوست، انتخاب کرم‌‌هایی که منافذ پوستی را مسدود نمی‌سازد، در صدر توصیه‌ این پزشکان برای بیمارانی است که با مشکل چربی پوست خود مواجه هستند.

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

اگر دارای پوستی چرب هستید احتمالا در زمان آرایش با دردسرهای زیادی مواجه می‌شوید، زیرا هر محصول آرایشی با پوست شما همخوانی لازم را ندارد. در نظر گرفتن نکات زیر شما را از این دردسرها در زمان خرید کرم پودر رها می‌سازد.

۱- بهترین کرم پودر مناسب پوست چرب محصولی است که چربی پوست شما را کنترل می‌کند. از آنجایی که جلوه طبیعی پوست شما در طول روز همواره براق است، این کرم‌ها قادرند چربی اضافی را از پوست گرفته و به آن ظاهری مات و زیبا بخشند. برای تشخیص بهتر کرم پودر مناسب پوست چرب، به دنبال عبارتoil free  بر روی بسته‌بندی محصول بگردید.

۲- پوست شما از میزان چربی بالایی برخوردار است به همین خاطر یک خرید اشتباه می‌تواند نمای پوستتان را پس از آرایش به حالت ماسیده و کیکی شکل مبدل سازد. برای اینکه از این مشکل پیشگیری کنید محصولاتی با بافت سبک و مخملی انتخاب نمائید، تا مانع تنفس پوستتان نشده و جلوه نهایی آرایشتان را ایده آل سازید.

۳- یک راه میانبر بسیار آسان برای خرید کرم پودر مناسب پوست چرب آن است که به دنبال اصطلاح matte cover در کنار نام محصول بگردید. این عبارت در حقیقت تضمینی است برای جلوه مات کرم و مانع براق به نظر رسیدن پوستتان می‌گردد. البته به میزان پوشش دهی کرم پودر هم توجه داشته باشید، تا علاوه بر صاف و یکدست نشان دادن پوستتان، از بالاترین پوشش بر روی جای جوش و زخم‌های کهنه‌تان برخوردار شوید.

۴- نوع پوست‌های چرب و مستعد آکنه ایجاب می‌کند که از محصولات ضد جوش و التهاب برای آنها استفاده کنید، تا علاوه بر کاهش میزان التهابات پوستی‌ مانع بروز آکنه جدید گردد.

بهترین کرم پودر دارای چه ویژگی هایی است؟

فارغ از نوع پوست، یک کرم پودر خوب باید دارای یک سری ویژگی‌های خاص باشد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به پوشش دهی بالا و کاور کامل عیوب پوست، رنگ طبیعی و نزدیک به پوست، بافت سبک و مخملی شکل، ماندگاری و دوام بالا، فرمولاسیون طبیعی و برخورداری از SPF جهت محافظت از پوست در برابر اشعه مضر آفتاب اشاره داشت.

ضد حساسیت بودن کرم پودر نیز آیتم بسیار مهمی است که نشان می‌دهد در ترکیبات کرم شما خبری از مواد نامناسب و مضر نیست و در صورت استفاده از این کرم هیچگونه التهابی پوست شما را تهدید نمی‌کند. در کنار در نظر گرفتن تمامی این موارد چنانچه به شادابی و جوانی پوستتان اهمیت می‌دهید محصولاتی با خاصیت جوانسازی و ضد پیری و حاوی ترکیبات مفیدی همچون ویتامین E را انتخاب نمائید. از آنجایی که یکی از پرکاربردترین محصولات آرایشی کرم پودرها هستند که معمولا به صورت روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، در ادامه چند برند موفق تولید کرم پودر مخصوص پوست خشک و چرب را برایتان آورده‌ایم.

بهترین مارک کرم پودر مناسب پوست خشک

کرم پودر دبورا

کرم پودر دبورا

خرید کرم پودر دبورا

اولین موضوعی که در استفاده از کرم پودر دبورا نظرتان را جلب خواهد کرد، دوام بالا و ۲۴ ساعته این کرم است. این محصول از نوع آنتی شاین بوده و پس از مصرف آن به سبب دارا بودن چربی، خبری از حالت کشیدگی و خشکی پوست نخواهد بود. اغلب علاقمندان به این کرم از پوشش بالا و قوام آن اظهار رضایت کرده‌اند. سبک و مخملی بودن پوشش این کرم پودر نیز از دیگر موضوعاتی است که نظر علاقمندان به محصولات دبورا را به خود جذب کرده است.

حجم ۳۰ میل
ساخت کشور ایتالیا
نوع و جنس محفظه تیوپی
ضد آفتاب دارد (spf 10)

کرم پودر BB فارماسی

کرم پودر BB فارماسی

تفاوت کرم پودر فارماسی را با دیگر انواع کرم پودر از همان ساعات اولیه مصرف این محصول متوجه می‌شوید، زیرا نرمی و لطافت این کرم به قدری مشهود است که نظرتان را به خود جلب خواهد کرد. نکته جذاب دیگر در خصوص فارماسی آن است که رطوبتی که در ساعات اولیه مصرف احساس می‌کنید، در تمام طول روز پابرجاست. به لطف این کرم دیگر خبری از روزنه‌های باز پوستتان نخواهد بود. ویتامین B موجود در این کرم پوستتان را درخشان ساخته و عصاره جو به کار رفته در ترکیبات آن نقش ترمیم و تغذیه پوستتان را برعهده دارد.

در ضمن با استفاده از این محصول می‌توانید با چین و چروک‌های حاصل افزایش سن نیز خداحافظی کنید، زیرا یکی از عصاره‌های بسیار ارزشمند این کرم پودر روغن جوان کننده آرگان است. از دیگر ترکیبات موثر در نرمی و لطافت پوست پروتئین ابریشم است که در فرمولاسیون این کرم می‌توانید آنرا بیابید. در نهایت می‌توان اینگونه گفت که شما با خرید کرم پودر فارماسی در واقع شاهد ۷ تاثیر منحصر به فرد این محصول خواهید بود . با توجه به اینکه این محصول از ضد آفتاب spf  بالایی برخوردار نیست اگر به دنبال کرم‌پودری با ضد آفتابی قوی‌تر هستید پیشنهاد می‌کنیم به سراغ گزینه بعدی بروید.

حجم ۵۰ میل
ساخت کشور ترکیه
نوع و جنس محفظه تیوپی
ضد آفتاب دارد (spf 15)

کرم پودر CC  فارماسی

کرم پودر cc فارماسی

علاوه بر BB کرم‌های فارماسی CC  کرم‌های این برند هم از خواص بسیار زیادی برای پوست‌‌های خشک برخوردارند. از جمله این تاثیرات می‌توان به آبرسانی ۲۴ ساعته و بکارگیری ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و ترکیبات موثری همچون روغن آرگان، کلاژن، پروتئین ابریشم و روغن ماکادمیا اشاره داشت. در ضمن این محصول از آیتم ضد افتاب نیز برخوردار است.

حجم ۵۰ میل
ساخت کشور ترکیه
نوع و جنس محفظه تیوپی
ضد آفتاب دارد (spf 25)

بهترین مارک کرم پودر مناسب پوست چرب

کرم پودر میبلین

کرم پودر میبلین

این مدل کرم پودر میبلین از نوع super stay یعنی با ماندگاری بسیار بالای ۲۴ ساعته است. این ویژگی به تنهایی توانسته نام این محصول را در صدر معرفی بهترین کرم پودر مناسب پوست چرب قرار دهد. موضوعی که بیشتر این محصول را نزد هوادارانش خواستنی ساخته علاوه بر ماندگاری بالا، شادابی و طرواتی است که به پوست می‌بخشد.

بافت این کرم به قدری سبک است که هیچگونه مشکلی از جمله بستن منافذ پوستی را برایتان رقم نمی‌زند، ضمن آنکه از ضد آفتاب ۱۰ درصد نیز برخوردار است. اگر به دنبال کرم پودری با پوشانندگی بسیار بالا جهت استتار عیوب صورتتان هستید، یا یکدستی آرایش یکی از آیتم‌های بسیار تاثیرگذار در خرید کرم پودر برایتان است، در انتخاب این محصول تردید نکنید .

حجم ۳۰ میل
ساخت کشور فرانسه
نوع و جنس محفظه پمپ  شیشه‌ای
ضد آفتاب دارد (spf 10)

 

کرم پودر شون سری Smoothing Matt

کرم پودر شون نه تنها دارای ویژگی‌های یک کرم پودر خوب است، بلکه انتخاب آن از نظر قیمتی هم مقرون به صرفه بوده و به همین خاطر اغلب افراد آنرا برای استفاده روزمره خود انتخاب می‌کنند. از جمله ویژگی‌هایی که این کرم پودر را نزد هوادارانش خواستنی کرده می‌توان به بافت بسیار سبک، کاور مناسب و مات آن اشاره داشت. از آنجایی که تمامی محصولات شون از پایه گیاهی برخوردارند این ویژگی را هم می‌توان به مزیت‌های این محصول آرایش صورت افزود. نکته قابل توجه دیگر در خصوص این کرم برخورداری از روغن جوانه گندم یعنی اکسیر شادابی و طراوت پوست در ترکیباتش است.

حجم ۳۰ میل
ساخت کشور محصول مشترک کشور ایران و آلمان
نوع و جنس محفظه تیوپی
ضد آفتاب دارد (spf 15)

کرم پودر ایزادورا مدل Natural Matt oil free

اغلب مصرف‌کنندگان کرم پودر ایزادورا آنرا با بافت مخملی، مات و سبک آن به خاطر می‌آورند. این محصول فاقد چربی بوده و بدون ایجاد هرگونه درخششی بر روی پوست، به گزینه‌ای عالی برای افراد دارای پوست چرب مبدل گردیده است. هرچند در فرمولاسیون این محصول خبری از ضد آفتاب نیست، اما کاور تمامی خطوط و ناهمواری‌های صورت توسط این کرم، با قرارگیری در کنار ویژگی مرطوب کنندگی قوی آن، موجب گردیده بسیاری آنرا در اولویت انتخاب خود قرار دهند.

حجم ۳۵ میل
ساخت کشور سوئد
نوع و جنس محفظه تیوپی
ضد آفتاب ندارد

به نظر شما بهترین کرم پودر مناسب پوست چرب و خشک از چه مشخصه‌هایی برخوردار است؟

تاکنون تجربه استفاده از کدام یک از محصولات معرفی شده در متن را داشته‌اید؟

مهم‌ترین ویژگی یک کرم پودر خوب برای شما چیست؟

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.