تفاوت ماسک N95 و KN95 در چیست؟

تقریبا اکثریت قریب به اتفاق ما می‌دانیم که ماسک N95 بهترین نمونه ماسک موجود در بازار می‌باشد. ماسک دیگری با نام مشابه KN95 در بازار وجود دارد که بسیاری تفاوت آنها با یکدیگر را نمی‌دانند. در این مقاله تفاوت ماسک N95 و KN95 را از زبان پدل یکی از کارشناسان شرکت آمریکایی تبار smartair می‌شنویم. این کمپانی در زمینه تولید تصفیه‌کننده‌های هوا فعالیت دارد. smartair هر ساله آموزش‌های رایگان بسیاری در جهت ارتقا آگاهی مردم و محافظت از سلامت آنها در برابر اثرات آلودگی هوا ارائه می‌دهد. این شرکت تحقیقات بسیاری در زمینه یکی از مهلک‌ترین ویروس‌های قرن معاصر یعنی کووید ۱۹ و راه‌های مراقبت و پیشگیری از ابتلا به این ویروس، از طریق پوشش ماسک ارائه داشته است. چنانچه مردید بین دو ماسک N95 و KN95 کدام را انتخاب کنید، این مطلب کوتاه به کارتان می‌آید. همچنین در مقاله دیگری به راهنمای خرید ماسک تنفسی پرداخته ایم و انواع ماسک های تنفسی را با یکدیگر مقایسه کرده ایم که از آن مقاله نیز میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر استفاده کنید.

اگر چه این دو ماسک از نظر ظاهری شباهت بسیاری با هم دارند، اما دانستن این نکته که آنها دقیقا از چه نظر با یکدیگر یکسانند و از چه جهت با هم متفاوت، ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد. قبل از هر چیز بهتر است به اسامی این دو ماسک بپردازیم. گواهی استاندارد N95 متعلق به کشور آمریکاست، در حالی که KN95 این گواهی را از کشور چین دریافت کرده است. حال که تابعیت این دو ماسک را مشخص کردیم بهتر است برویم به سراغ وجوه تشابه و تفاوت آنها، ابتدا از مشابهت‌های این دو ماسک شروع می‌کنیم.
اغلب ما زمانی که در حال خرید ماسک هستیم، بیشتر به این موضوع اهمیت می‌دهیم که ماسک موردنظر تا چه میزان قادر به محافظت از ما در برابر ویروس‌ها و باکترهای PM 2.5 می‌باشد، یا تا چه مقدار به فیلتر کردن ذرات بسیار ریز می‌پردازد. خبر خوب آن است که هر دو این ماسک‌ها مقدار یکسانی از ذرات ریز مولکولی را فیلتر می‌کنند. یعنی در حقیقت هر دو این ماسک‌ها به میزان ۹۵ درصد از ذرات ریز را فیلتر می‌کنند، که این مسئله اصلی‌ترین شباهت این دو مدل ماسک می‌باشد.

تفاوت ماسک N95 و KN95

در واقع ماسک N95 دارای تست الزامی تناسب می‌باشد. تست تناسب تستی است که در آن قرارگیری مناسب ماسک بر روی صورت و اینکه تا چه میزان هوا را فیلتر می‌کند، مورد اندازه‌گیری قرار می‌گیرد. این تست برای ماسک چینی KN95 الزامیست، در حالی که برای ماسک N95 ضروری نمی‌باشد. البته این موضوع به این معنی نیست که در آمریکا آزمایشات تناسب انجام نمی‌پذیرد یا سازمان‌هایی مانند بیمارستان‌ها نیازی به آزمایش تناسب ندارند. بالعکس این موضوع در آمریکا هم بسیار مهم قلمداد می‌شود و سازمان‌ها در ایالات متحده نیز این کار را انجام می‌دهند. آنها این کار را برای کارگران خود نیز الزامی کرده‌اند و تنها مسئله این است که انجام این تست در خصوص استاندارد N95 الزامی نیست.

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

تفاوت ماسک N95 و KN95

تفاوت جزئی دیگر در رابطه با میزان راحتی تنفس از طریق ماسک است که در این زمینه استاندارد N95 کمی سخت گیرانه‌تر عمل کرده است. این بدین معناست که دم و بازدم (تنفس) در ماسک N95کمی راحت تر و بهتر از ماسک KN95 صورت می‌پذیرد. این موارد تشابهات و تفاوت‌های این دو ماسک بودند و اگر می‌خواهید بیشتر در این زمینه بدانید به جدول زیر که توضیحات عالی و مفیدی در این زمینه ارائه می‌دهد مراجعه کنید. امیدواریم که همیشه راحت، ایمن نفس بکشید.

جهت خرید انواع ماسک تنفسی اصل و مورد اطمینان میتوانید به فروشگاه اینترنتی این چند مراجعه کنید

۴.۴/۵ - (۷ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.