خواص قهوه اسپرسو در لاغری برای ورزشکاران و بدنسازی

اغلب کسانی که از خواص قهوه اسپرسو برای لاغری باخبرند در کنار مزیت این قهوه، از عوارض احتمالی ناشی از مصرف آن نگرانند. اگر شما هم در دسته این افراد نگران و علاقمند به خواص اسپرسو قرار دارید بهتر است بدانید، هیچ خوراکی را نمی‌توانید بیابید که مصرف آن سراپا فایده باشد. آب هم به عنوان مایه حیات در صورت مصرف بیش از اندازه شما را به دردسر خواهد انداخت. قهوه به عنوان محبوب‌ترین نوشیدنی جهان و اسپرسو به عنوان یکی از انواع قهوه مورد علاقه قهوه بازان به سبب خواص فراوانش در کاهش وزن محبوبیت بسیاری یافته است. شما می‌توانید از این نوشیدنی جذاب در روزهای پرتحرک خود استفاده کنید تا بیشتر از خواص چربی سوزی آن بهره‌مند شوید. مصرف این نوشیدنی بسیار تلخ در کنار ورزش در حقیقت میانبری است برای خلاصی از چربی‌های اشباع شده. چنانچه هنوز با وزن ایده‌آل‌تان فاصله دارید و نمی‌دانید چه میزان اسپرسو را در چه زمانی مصرف کنید تا شاهد بیشترین تاثیر آن بر کاهش وزن خود باشید، در این مقاله به جواب تمامی ابهاماتتان خواهید رسید. همچنین اگر فکر میکنید تهیه قهوه اسپرسو برای شما مشکل است و روزانه زمان زیادی را باید برای کافی شاپ رفتن و تهیه قهوه باید هدر کنید ما به شما استفاده از دستگاه های اسپرسو ساز خانگی را پیشنهاد میکنیم تا در کمترین زمان و بهترین کیفیت قهوه اسپرسو خود را آماده کنید

قهوه اسپرسو برای لاغری

ورزشکارانی که در روتین روزانه خود انجام تمرینات سخت ورزشی را گنجانده‌اند یا کسانی که عموما یک ساعت پیاده روی را در برنامه روزانه خود می‌گذارند پس از تمام شدن فعالیتشان، برای رفع خستگی هم که شده، تمایل به نوشیدن یک فنجان قهوه دارند. نوشیدن اسپرسو به عنوان خالص‌ترین نوع قهوه، مطمنا در سرحال آوردن شما پس از ورزش تاثیرگذار است. اما چنانچه قصد شما از خوردن آن کالری سوزی است، بهتر است نوشیدن آنرا به پیش از انجام هرگونه فعالیت بدنی موکول کنید.

موضوع دیگری که خوردن این قهوه چربی سوز را پس از ورزش منع می‌کند به تاثیر آن در کاهش پروتئین باز می‌گردد. یعنی چنانچه شما ورزش می‌کنید تا عضله سازی کنید اما عادت دارید که پس از ورزش قهوه بنوشید بهتر است این عادت را ترک کنید، زیرا قهوه این تاثیر ورزش را برایتان خنثی می‌سازد. البته مصرف قهوه پیش از ورزش در صورتی موثر واقع می‌گردد که آنرا به صورت تلخ و بدون شکر میل نمائید. اگر میل کردن قهوه اسپرسوی بدون شکر برایتان سخت است می‌توانید آنرا کمی شیرین کنید، اما فراموش نکنید در این زمینه افراط نکنید. زیرا نه تنها به کاهش وزن خود کمک نمی‌کنید بلکه باعث افزایش قند خونتان می‌شوید.

اینکه چرا این نوشیدنی محبوب به فرآیند چربی سوزی شما کمک می‌کند را در انرژی حاصل از مصرف آن باید جستجو کنید.  درحقیقت قهوه اسپرسو به شما کمک می‌کند از فعالیت بدنیتان دیرتر خسته شوید و در نتیجه ساعات بیشتری را به ورزش ادامه دهید. در واقع هر میزان انرژی بیشتری مصرف کنید در عوض سوخت و ساز بدنتان را افزایش می‌دهید، این فرآیند در نهایت شما را از چربی‌های انباشته بدنتان خلاصی خواهد داد.

بهترین قهوه برای ورزشکاران

بهترین زمان مصرف قهوه در بدنسازی

برای فردی که به صورت پیوسته ورزش می‌کند یکی از سئوالات اساسی این است که، بهترین قهوه برای ورزشکاران کدام است؟ به عنوان یک ورزشکار توصیه می‌کنیم که مصرف قهوه به ویژه اسپرسو را جایگزین سایر نوشیدنی‌های انرژی زا کنید، البته فراموش نکنید در مصرف آن زیاده روزی نکنید.

خواص قهوه قبل از تمرین بدنسازی

اینکه چرا اسپرسو به عنوان بهترین قهوه برای ورزشکاران انتخاب شده را باید در فرآیند سوزاندن چربی به جای گلیکوژن توسط این نوشیدنی جستجو کرد. در این بخش در خصوص خواص قهوه قبل از تمرین بدنسازی به تفضیل بیشتری برایتان سخن خواهیم گفت. مقدار بالای کافئین موجود در قهوه اسپرسو سوخت و ساز بدن شما را به طرز عجیبی بالا می‌برد، این موضوع در اثنای ورزش به سوزاندن هر چه بیشتر چربی منتهی می‌گردد. از طرفی دیگر کافئین موجود در اسپرسو اشتهای شما را مهار کرده و باعث می‌شود کمتر به سراغ خوردنی‌جات بروید.

به بیانی دیگر کافئین سلول‌های بدنی شما را تحریک کرده و این جریان منجر به ارسال سیگنال‌های مستقیم به سلول‌های عصبیتان می‌گردد. در نتیجه این فرآیند سطح هورمون اپی نفرین شما افزایش می‌یابد، این هورمون در حقیقت هدایت کننده چربی سوزی و آزادسازی چربی در بدن شماست. البته فراموش نکنید آزادسازی اسیدهای چرب تنها زمانی به کاهش وزن شما منتهی می‌شود که بدن از فعالیت ورزشی مناسب و تغذیه سالم برخوردار باشد.

از تمامی موارد بالا گذشته این نوشیدنی کافئین دار علاوه بر افزایش انرژی باعث ارتقا سطح تمرکز ذهنی‌تان نیز می‌گردد. ارتباط این تمرکز در کاهش وزن را در تمرینات ورزشی سنگین بیشتر می‌توان درک کرد، زیرا تمرکز کلید اصلی حفظ انرژی ورزشکار در طول تمرینات است. براساس مطالعه‌ای علمی که در دانشگاه ایلینویز بر روی چندین ورزشکار صورت گرفت افرادی که پیش از تمرین از قهوه استفاده کرده بودند در طول تمرینات خود تجربه درد عضلانی کمتری نسبت به سایر ورزشکاران داشتند.

البته فراموش نکنید هرچند این نوشیدنی با کافئین به شدت قوی‌ خود تاثیرات مثبتی بر روی چربی سوزی و انجام بهتر و بیشتر حرکات ورزشی دارد، اما باعث کاهش خون رسانی بدن به عضلات قلب نیز می‌گردد. برای همین منظور در نوشیدن قهوه پیش از ورزش و تحرک بدنی زیاده روی نکنید. چنانچه به بیماری عروق کرونر دچار هستید یا قصد ورزش در ارتفاعات را دارید هم از مصرف این نوشیدنی تلخ مزه و نشاط آور صرف نظر کنید.

بهترین زمان مصرف قهوه برای چربی سوزی

بهترین زمان مصرف قهوه برای چربی سوزی

شاید برای شما هم سوال باشد که بهترین زمان مصرف قهوه برای چربی سوزی چه ساعتی است؟ هرچند پیشتر اشاره داشتیم که قهوه را پیش از ورزش مورد استفاده قرار دهید، تا به خوبی وزن کم کنید. اما اینکه دقیقا چند ساعت پیش از آغاز فعالیتتان آنرا بنوشید هم حائز اهمیت است. برای این منظور بهتر است یک ساعت پیش از شروع ورزش قهوه خود را میل نمائید. اما چنانچه قصد استفاده از کافئین به صورت جداگانه را دارید پیشنهاد می‌کنیم، نهایتا ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلی گرم از آنرا تنها در روزهای تمرین مصرف نمائید. در غیر این صورت، میزان مصرف قهوه در روز برای لاغری ۱ تا ۳ فنجان است، که چیزی در حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ گرم قهوه می‌شود. مابین ساعات ۹ الی ۱۱ صبح یا پیش از آنکه فعالیت ورزشی خود را آغاز کنید، بهترین زمان مصرف قهوه برای چربی سوزی به شمار می‌روند. به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم ساعات ورزش خود را با این ساعت‌های صبح هماهنگ کنید.

برخی بر این باورند که نوشیدن قهوه بلافاصله پس از بیدار شدن باعث سرحال‌تر شدن آنها می‌شود، در حالی که این یک باور اشتباه است. نوشیدن قهوه بلافاصله پس از بیداری نه تنها شما را سرحال نمی‌کند، بلکه باعث ایجاد مشکلاتی در سیستم گوارشی‌تان می‌گردد. همچنین فراموش نکنید، اگر تا پیش از ساعت ۳ بعد از ظهر قهوه خود را میل نکرده‌اید، بهتر است از مصرف آن صرف‌نظر کنید. زیرا کافئین موجود در قهوه تا حدود ۵ ساعت و در برخی موارد تا ۹ ساعت در بدن باقی مانده و باعث ایجاد اختلال در خواب می‌گردد. البته مصرف بی موقع قهوه تنها بر روی خوابتان تاثیر منفی نمی‌گذارد، بلکه از آنجایی که تنظیم بودن خواب شبانه به افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کند، بیخوابی هم به همان نسبت می‌تواند اثرات منفی بر وزن شما بگذارد.

فواید و مضرات قهوه اسپرسو

در بخش فواید و مضرات قهوه اسپرسو، ابتدا به بیان مشکلات احتمالی می‌پردازیم که این نوشیدنی به شدت قوی ممکن است برایتان ایجاد کند. افزایش موقت فشار خون اولین آسیبی که این قهوه بسیار تلخ برجای می‌گذارد. به همین منظور مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی باید در مصرف آن جانب احتیاط را رعایت کنند. از آنجایی که اسپرسو یک ماده محرک ملایم به شمار می‌رود، بنابراین افرادی که با مشکلات بیخوابی دست و پنج نرم می‌کنند از مصرف آن منع می‌گردند.

علاوه بر دو دسته قبلی افرادی که به مشکلات اضطرابی دچار هستند هم بهتر است این نوشیدنی کافئین بالا را از رژیم غذایی‌شان حذف کنند، زیرا به علائم اضطرابی آنها دامن زده و حتی در مواردی نادر باعث وقوع حمله‌های پنیک می‌شود. دسته آخر مبتلایان به ناراحتی‌های گوارشی هستند، قهوه نوشیدنی ادرارآور است با این وجود در روده نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد. به همین منظور اگر نوشیدن آب را فراموش کنید احتمال دارد بدنتان با مشکل کم آبی مواجه شده یا دهیتراته شود، که در نهایت منجر به یبوست شدید می‌شود. این موضوع گذشته از عملکرد ورزشی مفید بر سلامتی شما هم تاثیرات مخربی خواهد داشت.

خواص قهوه اسپرسو

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند
  • ۱- ارتقای حافظه دراز مدت
  • ۲- بالا بردن تمرکز و توجه
  • ۳- تاثیر گذار در کاهش وزن و چربی سوزی
  • ۴- کاهش دهنده خطر سکته مغزی
  • ۵- کاهش دهنده خطر ابتلا به دیابت

سخن آخر

امیدواریم که تحت تاثیر تبلیغات مبنی بر تاثیر جادویی قهوه اسپرسو در چربی سوزی قرار نگیرید، زیرا نوشیدن این قهوه سنگین بدون هیچگونه تحرک شما را لاغر و خوش اندام نمی‌سازد. با این وجود تاثیر این دانه خوراکی در افزایش متابولیسم بدن و سوزاندن چربی‌ها، در کنار انجام حرکات ورزشی روزانه غیر قابل انکار است. در همین راستا چنانچه تحت تاثیر خواص قهوه اسپرسو قرار گرفتید بهتر است دست به کار شوید و یک اسپرسوساز یا نسپرسو(معروف‌ترین دستگاه قهوه ساز اتوماتیک متعلق به شرکت نسله) برای خود تهیه کنید تا از همراهی این نوشیدنی در ساعات پر تحرک خود بهرمند شوید.

فراموش نکنید اگر قهوه اسپرسو را برای لاغری تهیه می‌کنید و دوست دارید گاهی به آن تنوع دهید بهتر است علاوه بر اسپرسو از انواع دیگر این قهوه همچون آمریکانو(اسپرسو ترکیب شده با آب داغ)، لانگ بلک (اسپرسو ترکیب شده با آب داغ، اما کاملا متفاوت با آمریکانو و فرنچ) و رومانو(یک شات اسپرسو همراه با برش لیمو) استفاده کنید. سایر انواع اسپرسو مانند کاپوچینو(اسپرسو همراه با شیر و کف شیر)، لاته ماکیاتو(ترکیب اسپرسو با شیر داغ و کف داده)، آفوگاتو(اسپرسو و بستنی)، موکا(ترکیب اسپرسو با شکلات داغ و شیر کف دار)، لاته (اسپرسوی ترکیب شده با شیر بخار داده‌ شده ) و اسپرسو کن پانا(اسپرسو همراه با خامه زده شده سنگین و کمی شیرین) به دلیل ترکیبات به کار رفته در آنها انتخاب خوبی برای کاهش وزن نیستند.


خرید انواع قهوه و اسپرسو ساز با قیمت ویژه و ارسال رایگان به سراسر کشور

خرید قهوه گانودرما خرید اسپرسو ساز

در این مطلب نگاهی به فواید و مضرات قهوه اسپرسو داشتیم و تاثیرات این نوشیدنی محبوب را با هم بررسی کردیم، تا شما بتوانید با طیب خاطر بیشتری از فواید آن در کنار طعم نه چندان مطبوعش بهرمند شوید. حال وقت آن رسیده که شما از قهوه محبوب خود برایمان بگوئید و ما را در نگارش مقالات بعدی یاری رسانید.شما به کدام یک از انواع قهوه علاقمندید؟ آیا تاکنونی از فواید قهوه اسپرسو برای لاغری بهره‌مند شده‌اید؟

همچنین اگر علاقه مند به تجربه نوشیدن طعم های جدید قهوه را دارید توصیه میکنیم حتماً قهوه گانودرما را نیز تست بفرمایید، جهت آشنایی بیشتر با این قهوه مقاله : آشنایی با قهوه گانودرما + خواص و عوارض قهوه گانودرما را حتماً مطالعه کنید و اگر این قهوه را تست کردید تجربه خود را در همین صفحه با ما در میان بگذارید.

سئوالات متداول

خواص قهوه قبل از تمرین بدنسازی چیست؟

نوشیدن قهوه پیش از تمرین بدنسازی به افزایش انرژی شما کمک می‌کند و این انرژی متضمن ساعات بیشتر ورزش برای شما و متعاقب آن سوزاندن بیشتر چربی خواهد بود.

چرا نباید بعداز ورزش قهوه بخوریم؟

نوشیدن قهوه بعد از ورزش باعث از بین رفتن پروتئین در بدن می‌گردد. این موضوع دارای تاثیر منفی برای کسانی که قصد عضله سازی دارند.

بهترین قهوه برای ورزشکاران کدام است؟

قهوه اسپرسو بهترین قهوه‌ای است که ورزشکاران و افرادی که قصد کاهش وزن دارند می‌توانند از آن استفاده کنند.

۴.۶/۵ - (۸ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.