بیوگرافی و عکس های باران کوثری

بیوگرافی و عکس های باران کوثری

نام: باران نام خانوادگی: کوثری تاریخ تولد: ۱۳۶۴/۰۷/۲۵
محل تولد: تهران نام همسر: —– فرزند: —–

باران کوثری متولد ۲۵ مهر ۱۳۶۴ و زاده تهران است. او در خانواده‌ای کم جمعیت متولد شده، و فرزند دوم کارگردان و فیلمنامه نویس سرشناس سینما رخشان بنی اعتماد، و جهانگیر کوثری تهیه کننده سینما و تلویزیون می‌باشد. البته برخی پدر او را به سبب فعالیت‌هایش در عرصه فوتبال و گزارشگری می‌شناسند. وی یک برادر بزرگتر به نام تندیس دارد، که در حال حاضر در خارج از کشور زندگی می‌کند. او تحصیلات خود در زمینه تئاتر و سینما  را در رشته نمایش و در هنرستان سوره آغاز کرد. این بازیگر برای تحصیلات دانشگاهی خود رشته جامعه شناسی را برگزید، که البته در نیمه راه از این رشته انصراف داد.

فعالیت های هنری باران کوثری

حضور در سینما: اولین کار حرفه‌ای او در دنیای بازیگری به سال ۱۳۷۰ و نقش آفرینی در فیلمی با نام  «بهترین بابای دنیا» ساخته داریوش فرهنگ باز می‌گردد. او در حین ایفای نقش در فیلم داریوش فرهنگ تنها ۶ سال داشت و پس از ایفای نقش در این فیلم تا سال ۸۰ در فیلم‌های مادرش رخشان بنی اعتماد بازی می‌کرد. کوثری بازی در عرصه تئاتر را در سال ۱۳۷۶ و در اثری با نام «آن سوی آئینه» ساخته آزیتا حاجیان به ثبت رسانید.

حضور در تلویزیون و تئاتر: بازی در این تئاتر توانایی ‌های او در عرصه اجرا و بازیگری را به اثبات رسانده و تمام حواشی پیرامون حضور در جمع بازیگران به صرف حمایت مادرش را پایان داد. حضور او در قاب تلوزیون به سال ۷۷ و سریال «بگذار آقتاب برآید» باز می‌گردد.

داوری در جشنواره‌ها و دریافت جوایز: وی در سال ۱۳۸۱ به عنوان یکی از اعضای هیئت داوران هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان حضور داشت. افتخار آفرینی‌های کوثری از سال ۱۳۸۵ و با دریافت نشان محبوبیت از هفته‌نامه‌ای با نام چلچراغ آغاز شد. به نظر می‌رسد سال ۸۵ برای باران سال خوش یمنی بوده، زیرا وی در بهمن همین سال توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از آن خود کند. این جایزه که در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به وی اهدا شد، بخاطر بازی در فیلم‌های «روز سوم» و «خون بازی» بود.

البته دریافت دیپلم افتخار بخش بین‌الملل برای نقش آفرینی در  فیلم خون بازی، بخش دیگری از آلبوم افتخارات این بازیگر را شامل می‌شود. خون بازی در سال ۸۶ هم برای وی عنوان کاندیداتوری بهترین بازیگر را خرید. او در این سال کاندیدای جایزه تصویر آسیا پاسیفیک شد. سال ۸۷ هم با کاندید شدن این بازیگر در عنوان بهترین بازیگر زن نقش اول برای او سال پر باری بود. این اتفاق در بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر افتاد.

باران کوثری و پدرش در سال ۸۷ برای اهدای جایزه بهترین بازیگر نقش دوم مرد حضور یافتند، این جایزه در دوازدهمین جشن خانه سینما و به بابک حمیدیان اهدا شد. سال ۸۹ نیز نگار جواهریان توانست تندیسی را جهت انتخاب به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن از باران کوثری و حامد بهداد دریافت نماید. این تندیس در چهاردهمین جشن خانه سینما اهدا گردید. این هنرمند در سال ۹۰ هم توانست در سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر به عنوان کاندیدای بهترین بازیگر زن انتخاب شود. حضور او در جمع کاندیداهای این جشنواره به سبب حضور درفیلم «بغض» بود. البته ناگفته نماند که این هنرمند علاوه بر بازیگری تجربه طراحی لباس و منشی گری صحنه را هم داشته است.

ممنوع الکاری باران کوثری

پس از سال ۹۰ باران کوثری به مدت ۲ سال ممنوع الکار شد. ممنوع‌الکاری وی در پی اعلام مواضع سیاسی‌اش در حمایت از میر حسین موسوی اتفاق افتاد. حواشی این موضوع در سال ۹۱ ادامه دار شد، یعنی زمانی که او در نمایشی با نام «روایت ناتمام یک فصل» ساخته هومن سیدی حضور داشت و از رفتن او بر روی صحنه ممانعت گردید.

پایان ممنوع الکاری: پایان ممنوع الفعالیت بودن او در سال ۹۲ و با حضورش در فیلمی با نام «عصبانی نیستم»، ساخته رضا درمیشیان رقم خورد. او برای نمایش این فیلم در جشنواره برلین که دومین اثر درمیشیان بود به آلمان سفر داشت. این بازیگر در این سال تصمیم به انتشار کتابی با عنوان «در سینمای ایران» کرد . این کتاب به قلم حسین عالمگیر نگارش یافته و از انتشارات شایسته منتشر گردید.

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

تصادف باران کوثری

۱۶ مهر ۱۳۹۴ برای باران کوثری روز خوشایندی نبود، زیرا در این روز و سر صحنه فیلمبرداری فیلم «هفت ماهگی» اتفاق ناگواری برای وی رخ داد . خودرویی که او در صحنه‌ای از این فیلم سوار بود، در یوسف آباد با تریلی پارک شده در پیچ تصادف کرد. در این صانحه او از ناحیه صورت آسیب دید و ابرو و چشمانش دچار جراحت شدید گردید. رد بخیه‌ای که بر روی ابرو راست  او دیده می‌شود یادگار این اتفاق دلخراش است. البته باران کوثری از آن اتفاق به عنوان حادثه‌ای با کمترین آسیب یاد می‌کند و باور دارد این صانحه به خیر گذشته است.

باران کوثری و فعالیت‌های هم نوع دوستانه‌اش

فعالیت در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی: این هنرمند عضو انجمن خیریه‌ای به نام «یاری» است و به عنوان سفیر این انجمن که تشکلی مردم نهاد و غیر انتفاعی است، فعالیت دارد. فعالیت این انجمن در راستای حمایت از کودکان کار بوده و با شعار «کودک خیابانی کمتر، دانش آموز بیشتر» به فعالیتش ادامه می‌دهد. این تشکل حمایت‌های همه جانبه‌ای اعم از فراهم آوردن شرایط تحصیل برای کودکان کار، ساخت مدارس و کتابخانه در مناطق محروم و آسیب پذیر انجام می‌دهد و حامیان مالی داوطلبانه‌ا‌ی در کشور سوئد دارد.

زندگی شخصی باران کوثری

باران کوثری در حال حاضر مجرد است و تاکنون ازدواجی نداشته. این بازیگر چندان علاقه‌ای به حضور در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام ندارد و پیج‌هایی که با نام این بازیگر در فضای مجازی فعالیت دارند به هواداری از این بازیگر اداره می‌گردند.

جوایز و نامزدی‌ها

سال رده جایزه فیلم نتیجه
۱۳۹۸ جایزه بهترین بازیگر زن جشن نوزدهم دنیای تصویر عرق سرد برنده
۱۳۹۸ جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم دوبلین ۲۰۱۹ عرق سرد برنده
۱۳۹۶ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن بخش سودای سیمرغ / سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر عرق سرد نامزدشده
۱۳۹۳ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن بخش سودای سیمرغ / سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر کوچه بی‌نام برنده
۱۳۹۲ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن بخش مسابقه سینمای ایران / سی و دومین جشنواره فیلم فجر عصبانی نیستم نامزدشده
۱۳۹۰ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن بخش فیلم‌های اول نگاه نو / سی‌امین جشنواره فیلم فجر بغض نامزدشده
۱۳۸۹ جایزه بهترین بازیگر زن یکمین جشنواره ملی فیلم جوان ایرانی ابله برنده
۱۳۸۷ سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن بخش مسابقه سینمای ایران / بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر حیران نامزدشده
۱۳۸۶ جایزه بهترین بازیگر زن نخستین جایزه اسکرین آسیا پاسیفیک؛ استرالیا خون‌بازی نامزدشده
۱۳۸۶ تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن یازدهمین جشن خانه سینما خون بازی برنده
۱۳۸۵ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن بخش مسابقه سینمای ایران / بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر خون بازی
روز سوم
برنده
۱۳۸۵ دیپلم افتخار بهترین نقش‌آفرینی بخش مسابقه بین‌الملل / بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر خون بازی برنده
۱۳۷۹ دومین بازیگر کودک و نوجوان سال به انتخاب منتقدین زیر پوست شهر
باران و بومی

عکس های جدید باران کوثری

باران کوثری باران کوثری باران کوثری باران کوثری باران کوثری باران کوثری باران کوثری باران کوثری باران کوثری باران کوثری باران کوثری باران کوثری باران کوثری باران کوثری باران کوثری باران کوثری باران کوثری باران کوثری باران کوثری باران کوثری

 

۴.۳/۵ - (۶ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.