معرفی بهترین شامپو بدون سولفات

همه ما دوست داریم به بهترین شکل از موهایمان مراقبت کنیم اما وقت و حوصله انجام کارهایی همچون ماسک زدن، پروتئین تراپی و ویتامینه کردن موهایمان را نداریم. دلیل ما برای معرفی بهترین شامپو بدون سولفات به شما، در حقیقت رسیدن به میانبری برای مراقبت هر چه بهتر از موهایتان است. احتمالا تاکنون بسیار شنیده‌اید که شامپوهایی که از قلیایی کمتری برخوردارند، بهترین گزینه برای شستشوی موی سر به شمار می‌روند. شاید به همین دلیل هم مدت‌هاست که شامپوی بچه را جایگزین شامپوهای دیگرتان کرده‌اید. سولفات یکی از این مواد قلیایی آسیب زا به ریشه و ساقه مو به شمار می‌رود، که اغلب خانم‌هایی که در کار رنگ کردن موهایشان هستند از آن اجتناب می‌کنند.

احتمالا این گفته را از بسیار شنیده‌اید که رنگ و مش مو را خراب می‌کند، اما این موضوع لزوما به استفاده از مواد رنگساز باز نمی‌گردد. انجام مراقبت‌هایی می‌تواند تاثیر رنگ را نه تنها خنثی ساخته بلکه موهای شما را به مراتب بهتر از قبل احیا سازد، انتخاب شامپوی بدون سولفات یکی از این انتخاب‌های ضروری و به جاست. در این مقاله ضمن معرفی ۳ نمونه از بهترین شامپو‌های بدون سولفات بازار، برایتان از تاثیر مخرب این ترکیب بر روی موها خواهیم گفت. پس از اتمام مطلب به خوبی درمی‌یابید که چرا تاکنون نیمی از تلاش‌های شما برای داشتن موهایی شاداب و پر پشت بر باد رفته و تنها با یک تغییر ساده در انتخاب سبد حمام خود چقدر راحت می‌توانید این سلامتی را تضمین نمائید.

شامپو های بدون سولفات

شامپو فاقد سولفات ضدشوره آریس

شامپو فاقد سولفات ضدشوره آریس

خرید آنلاین

این مدل شامپو بدون سولفات آریس برای مصرف روزانه مناسب بوده و علاوه بر اینکه از فاحش‌ترین مشکل مو یعنی شوره و باکتری جلوگیری به عمل می‌آورد، بلکه مانع ریزش مو گردیده و به رویش مجدد موها کمک می‌کند. اگر از خشکی پوست سر و خارش رنج می‌برید، این شامپو با تامین رطوبت لازم در ناحیه کف سر، حالت تسکین بخش و مطلوبی برایتان ایجاد می‌کند. اگر به دنبال شامپوی بدون سولفات برای مراقبت از موهایتان هستید و ضمنا می‌خواهید که از شر شوره، ریزش و خارش پوست سرتان خلاص شوید، شامپو بدون سولفات آریس می‌تواند اینکار را برایتان انجام دهد. در ضمن این محصول ویتامینه بوده و با دارا بودن ویتامین‌های E.B7.B5.B3 ، ویژگی تقویت کنندگی بیشتری نسبت به سایر شامپوهای فاقد سولفات داراست.

شامپو بدون سولفات کراتینه ژینووا

شامپو بدون سولفات کراتینه ژینووا

خرید آنلاین

در میان شامپوهای بدون سولفات، محصولات ارائه شده توسط کمپانی ژینووا، یکی از پرطرفدارترین‌ها به شمار می‌روند، زیرا به یکی از مشکلات اصلی خانم‌ها پس از رنگ و دکلره کردن موهایشان خاتمه می‌دهند. آسیب پذیری موها پس از رنگ و مش کردن آنها امری طبیعی است، که مشکلاتی همچون سستی ریشه مو، ریزش، وز و بد حالت شدن موها را در پی دارد. شامپوی کراتینه ژینووا با دارا بودن منابع تغذیه مو همچون روغن بادام، ویتامین E، پرو ویتامین B5 و بیوتین، همچون روکشی بر روی لایه‌های ضعیف و آسیب دیده مو به شمار رفته و به لطف کراتین به کار رفته در ترکیبات آن می‌توانید موهایی به مراتب صاف‌تر و براق‌تر را تجربه کنید.

از آنجایی که خارش و خشکی پوست از عوارض شایع رنگ کردن موهاست، ترکیبات ویتامینه موجود در این شامپو می‌توانند علاوه بر رفع این عارضه فرآیند شانه کشی را نیز برایتان راحت تر نمایند. اگر از نازکی و کم بودن حجم موهایتان در رنجید این محصول با استحکام بخشی بیشتر به مو درصدد رفع این مشکل شما بر خواهد آمد. روغن بادام هم عصاره دیگری است که علاوه بر قوی‌تر و نرم کردن موهایتان، از آنها در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می‌نماید.

شامپو فاقد سولفات و ترمیم کننده اوفلیا

شامپو فاقد سولفات و ترمیم کننده اوفلیا

خرید آنلاین

یکی از ویژگی‌های اصلی شامپوهای ترمیم کننده، فاقد سولفات بودن آنهاست. این محصول اوفیلا علاوه بر ویژگی ترمیم کنندگی، به جهت دارا بودن خواصی همچون مقاوم سازی ساقه، تقویت ریشه و تغذیه فولیکول‌های مو، مورد توجه قرار گرفته است. یکی از بازخوردهای مصرف کنندگان این محصول ویژگی نرم کنندگی بسیار مطلوب آن است. این محصول به رغم ویژگی پاک‌کنندگی قوی خود، کمک شایانی به استحکام ریشه و ساقه مو کرده و در تغذیه هر چه بهتر موها تاثیرگذار واقع گردیده است.

سولفات چیست و چرا برای مو ضرر دارد؟

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

سولفات ترکیبی شیمیایی است که بر کوتیکول‌های مو تاثیر گذاشته و آنها را از بین می‌برد. این ماده همچنین باعث از بین رفتن پلیمرهای بزرگ رنگ می‌گردد و به همین خاطر برای موهای رنگ شده ترکیبی آسیب رسان تلقی می‌شود. سولفات نه تنها شدت آسیب دیدگی مو را افزایش می‌‌دهد، بلکه تاثیر رنگ را هم در زمان کوتاهی از روی مو محو می‌سازد. از جمله تاثیرات مخرب این ماده می‌توان به از بین رفتن لیپیدهای یا چربی‌های مفید سطح مو اشاره داشت، که همچون محافظی در برابر رطوبت عمل می‌کنند.

تاثیر مخرب رطوبت بر روی مو اینچنین است که، هر میزان مو مدت زمان بیشتری در مواجهه با رطوبت قرار داشته باشد، رشته‌های آن آسیب پذیری بیشتری از خود نشان می‌دهند. رنگ کردن مرتب و بی وقفه موها این فرآیند را تشدید کرده و آنها را شکننده‌تر از پیش می‌نمایند. به همین خاطر استفاده از شامپوی بدون سولفات برای موهای آسیب دیده و رنگ شده امری حیاتی است تا به موها اجازه دهد تا از آسیب‌های احتمالی بعدی مراقبت نمایند.

آیا سولفات ترکیبی خطرناک است؟

ممکن است در برخی از تبلیغات شامپوهای فاقد سولفات، از مضرات و حتی خطرناک مهلک این شامپوها شنیده باشید و این موضوع باعث نگرانی شما شده باشد. به رغم این تبلیغات که دل مخاطبانشان را خالی کرده و به آنها اخطارهایی بعضا اغراق گونه می‌دهد، تحقیقات و یافته‌های علمی صحت این موضوعات را تایید نمی‌کنند. ممکن است حتی با شایعاتی مبنی بر سرطان زا بودن ترکیبات سولفاتی مواجه شده باشد، در حالی که هیچ مدرکی دال بر اینکه این ماده تا این میزان تاثیر مخرب بر جای می‌گذارد نیز وجود ندارد.

حتی مسمومیت سولفاتی و تداخل این ماده با سلامت سلولی که برخی افراد از آن دم می‌زنند نیز در هیچ گونه آبزی مشاهده نگردیده است. حقیقت پشت پرده سولفات‌ها آن است که این مواد به مو آسیب زده و رطوبت زیادی را از مو می‌گیرند. خشکی اولین و شاید شایع‌ترین تاثیر سولفات بر روی مو بوده و در حقیقت شما با مصرف این شامپوها ظاهری کدر، خشک، وز و گره خورده برای موهایتان رقم می‌زنید.

نگهداری از چنین مویی مطمنا سخت‌تر خواهد بود در حالی که شما تنها می‌توانستید با یک انتخاب بجای شامپو، مانع از این میزان آسیب‌دیدگی موهایتان شوید. یکی دیگر از عوارض شایع سولفات بر روی مو ایجاد حالتی موسوم به مو خوره است، که در اثر خشکی و آسیب مو ایجاد گردیده و با شکنندگی و جدا شدن رشته‌های انتهایی مو، ظاهری پژمره و نه چندان سالم برای آنها ایجاد می‌کند. سولفات‌ها همچنین به جداسازی پروتئین‌ها و روغن‌های مقاوم به آب از مو منجر شده و این موضوعی است که نهایتا آسیب‌های طولانی مدتی بر روی موها بر جای می‌گذارد.

از آنجایی که سولفات ماده شیمیایی قدرتمندی به شمار می‌رود، بیشترین تاثیر خود را بر روی پوست‌های حساس بر جای می‌گذارند. این ماده با ایجاد تحریک پذیری بیشتر و سوزش در ناحیه کف سر، بیشترین آسیب را به این نقطه رسانده و برای کسانی که از اگزمای پوست سرشان در رنجند یکی از بدترین گزینه‌ها برای پاکسازی مو به شمار می‌روند.

چرا باید از شامپوی بدون سولفات استفاده کنیم؟

همانطور که پیشتر گفتیم شامپوهای فاقد سولفات در حقیقت متضمن سلامت و زیبایی موها هستند. در ادامه به صورت موردی بر می‌شمریم که چرا باید از شامپوی بدون سولفات استفاده کنیم.

۱- تنظیم حالت خشکی مو و پوست کف سر و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی برای موهای حساس

۲- مراقبت از رطوبت طبیعی مو و عدم ایجاد حالی وزی، کدری، گره خوردگی و خشکی

۳- محافظت از کوکتل‌های پوشاننده مو و عدم ایجاد حالت موخوره و شکنندگی در قسمت‌های انتهایی مو

۴- ممانعت از آسیب به پروتئین‌ها و روغن‌های مقاوم به آب

۴- مانه ایجاد حالت اگزما، خارش و سوزش ناشی از خشکی کف سر

۵- جلوگیری از کم رنگ شدن موهای رنگ شده در پروسه زمانی کوتاه

۶- محافظت از چربی مفید مو در برابر عواملی همچون رطوبت

۷- از بین رفتن حالت شکنندگی مو و تقویت آن

۵/۵ - (۴ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.