سامبره مو چیست؟ آموزش سامبره مو بلند و کوتاه

ممکن است به درستی ندانید سامبره مو چیست، ولی مطمئاً نام این تکنیک بارها به گوشتان خورده. اغلب خانم‌ها با یکبار سامبره کردن موهایشان عاشق این تکنیک می‌شوند، تا جایی که آموزش سامبره کردن مو در خانه، یکی از آموزش‌های آرایشگری پرطرفدار گردیده است. چیزی که در وهله اول بسیاری از خانم‌های شیک‌ پسند را ترغیب به آموزش این تکنیک می‌کند، کم آسیب یا بهتر بگوئیم بی آسیب بودن آن نسبت به سایر شیوه‌هاست.

اغلب کسانی که از تکنیک سامبره استفاده کرده‌اند آنرا دوست داشتنی‌ترین تغییر ایجاد شده در موهایشان نسبت داده‌اند. آمبره کردن مو نه تنها ریشه موها را درگیر دکلره نمی‌کند، بلکه به لطف آن دیگر نیازی به ریشه‌گیری مداوم موهایتان ندارید. اگر موهایتان کم حجم یا نازک به نظر می‌رسد، یا آنکه دوست دارید موهایتان از آنچه هست پر پشت‌تر به نظر برسد، این همان تکنیکی است که به آن نیاز دارید و ما در این متن نحوه انجام آن را به شما می‌آموزیم.

سامبره مو چیست؟

سامبره مو شیوه‌ای برای ایجاد تضاد رنگی و دو دستگی در موها، از تیره به سمت روشن می‌باشد. سامبره مو را می‌توان جدیدترین و در عین حال ترند‌ترین رنگ مویی دانست که تکنیک اجرای آن نسبت به آمبره همراه با ظرافت و حالت طبیعی بیشتری می‌باشد. از آنجایی که در سامبره از رنگ بیشتری استفاده می‌‌شود، از لحاظ رویکرد اجرایی محافظه کارانه‌تر از آمبره است، به گونه‌ای که در آن ریشه‌ها کمی تیره‌تر از مابقی قسمت‌های مو هستند. در حقیقت سامبره ترکیبی از دو روش بالیاژ و آمبره است، که در آن ریشه موها از تیره شروع و به تدریج که به ساقه‌ها نزدیک می‌شود، به تناژ روشن آن افزوده می‌شود.

تفاوت آمبره و سامبره

ملاکی که چطور می‌توان اصطلاح آمبره و سامبره را از یکدیگر تشخیص داد آن است که در سامبره تغییر رنگ موها به نحوی بسیار ملایم صورت می‌پذیرد. سامبره را می‌توان نوعی هایلایت مو دانست، که به تنهایی با رنگ قابل اجرا می‌باشد. در حقیقت در سامبره برخلاف آمبره شما چندان متوجه دو دستگی رنگ ریشه و ساقه مو نمی‌شوید و به نوعی یکنواختی در رنگ مو را شاهد هستید یا بهتر بگوئیم، اختلاف رنگ‌ها در این تکنیک چندان مشهود و قابل تشخیص نیست. حال که تفاوت آمبره و سامبره را متوجه شدید وقت آن رسیده که دست به کار شوید و خودتان را برای آموزش سامبره کردن مو در خانه آماده کنید.

آموزش سامبره مو کوتاه و بلند

پیش از آنکه آموزش سامبره کردن مو کوتاه و بلند را بخوانید، بهتر است چند رنگ موی تیر تا روشن و مقداری پودر دکلره را برای انجام این تکنیک تهیه کنید. برای سامبره کردن موهایتان باید ۵ مرحله را پشت سر بگذارید.

۱- با بی رنگ کردن موهایتان آغاز کنید

برای بی رنگ کردن موهایتان می‌توانید از روش‌هایی گوناگونی همچون کرم روشن کننده، پودر دکلره و … کمک بگیرید. بسته به درجه روشنی که برای موها در نظر گرفته‌اید و جنس موهایتان، یکی از روش‌های بی رنگ کردن مو را برگزینید. پس از دکلره، موها را به خوبی شسته و خشک نمائید تا برای استفاده از تونر آماده گردند.

۲- ریشه مو را رنگساژ کنید

ممکن است ترجیح دهید که ریشه موهایتان با رنگ طبیعی خودش باقی بماند، در این صورت از انجام این مرحله بی نیازید، اما اگر دوست دارید در رنگ ریشه هم تغییراتی ایجاد کنید از محل رویش مو اینکار را انجام دهید. فراموش نکنید در زمان انجام این مرحله نباید زیاد از ریشه مو فاصله بگیرید، زیرا برای رنگ کردن قسمت‌های دیگر به تناژ رنگی روشن‌تری نیاز دارید.

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

۳- سایه روشن میانی ایجاد نمائید

پس از مرحله رنگ کردن ریشه نوبت به ایجاد سایه روشن میانی موها می‌رسد. فراموش نکنید در انتخاب رنگ برای این قسمت باید از تناژ کمی روشن‌تر از رنگ ریشه استفاده کنید، رنگ میانه باید از تم تیره‌تری نسبت به نوک موها نیز برخوردار باشد. رنگ‌ها را از قسمت میانی مو به سمت انتهای مو پخش کنید، اما به خاطر داشته باشید که رنگ‌ها نباید به انتهای مو برسد. اگر احیانا نوک موهایتان با رنگ‌های میانی آغشته شد آن را سریعا پاک نمائید.

۴- نوک موها را رنگ کنید

تا اینجای کار دو گام اصلی برای سامبره کردن موهایتان را برداشته‌اید و حالا نوبت به رنگ کردن قسمت‌های انتهایی موهایتان رسیده است. برای این قسمت باید از روشن‌ترین رنگ در مقایسه با ریشه و ساقه مو استفاده کنید. شاید ندانید که چه رنگی از حیث تناژی برای پایین موهایتان بهتر است، به همین خاطر می‌توانید تم رنگ ۲ درجه روشن‌تر از ریشه و تنها کمی روشن‌تر از میانه را برای قسمت‌های انتهایی مو در نظر بگیرید. عموما در در قسمت‌های انتهایی موی بالیاژ شده از رنگ‌های شماره ۷ ،۸ ،۹،۱۰، و رنگ‌های پلاتینه استفاده می‌شود.

۵- موهایتان را شسته و خشک کنید

پس از کمی مکث که برای رنگ گیری موهایتان لازم دارید، آنها را شسته و با سشوار خشک کنید. اگر می‌خواهید نتیجه کارتان را بهتر ببینید پیشنهاد می‌کنیم موهایتان را براشینگ کنید. انجام کارهای مراقبتی را فراموش نکنید و برای این منظور از کاندیشنر یا ماسک مو استفاده کنید، تا موهایتان جلوه براق و درخشنده خود را از دست ندهد.

فواید سامبره کردن مو

۱- شیوه‌ای مناسب برای افرادی که با کم حجمی و نازکی موهایشان مشکل دارند یا می‌خواهند موهایشان حجیم‌تر و پرتر از آنچه هست به نظر برسد.

۲- ایجاد کننده تغییرات برجسته در مو بدون آنکه در ظاهر مو خرابی ایجاد شود.

۳- قابلیت اجرا با دست را داشته و بر روی موهای کوتاه و بلند نیز قابل انجام می‌باشد.

۴- ایجاد ظاهری شیک و امروزی، بدون آنکه نیازی به ریشه گیری مداوم موها داشته باشید.

۵- رقم زننده زیبایی طبیعی برای موها، بدون آنکه نیازی به دکلره کردن داشته باشید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.