آمبره مو چیست؟ آموزش تکنیک رنگ مو آمبره

اگر می‌خواهید از طریق انتخاب رنگ مو زیبایی چهره‌تان را دو چندان سازید، در وهله اول باید بدانید که آمبره مو چیست و آموزش تکنیک رنگ مو آمبره را دیده باشید. برخی از مدل‌های آرایش مو و میک‌آپ، مخصوص فصل یا زمان خاصی نیستند و برای همیشه ترند باقی می‌مانند. به نظر می‌رسد آمبره هم در دنیای رنگ‌ها، جایگاهی اینچنینی برای خود دست و پا کرده است. اغلب طرفداران رنگ مو آمبره، این شیوه را به سایر روش‌ها ترجیح می‌دهند. زیرا آمبره شیوه‌ای است که هوادارانش را از ریشه‌گیری مداوم و آسیب‌های پیاپی به ریشه مو رها ساخته و میانبری همیشگی برای شیک بودن پیش رویشان قرار داده است. اجرای این تکنیک بر روی اغلب چهره‌ها جواب می‌دهد و در صورت درست اجرا شدن، جلوه زیبای آن ردخور ندارد.

به نظر می‌رسد طراح این سبک رنگ مو از رمز و راز زیبایی نهفته در هارمونی رنگ‌ها به خوبی مطلع بوده و با آوردن آن در قالب آمبره مو توانسته، ترکیبی بسیار دلنشین و هماهنگ را رقم بزند. اجرای این شیوه آسان است و احتمالا با خواندن بخش آموزش رنگ مو آمبره وسوسه می‌شوید تا برای زیباتر کردن موهایتان دست به کار شوید. اگر از رفت ‌و آمد مداوم به آرایشگاه و صرف‌هزینه‌های بالا برای هایلایت کردن موهایتان خسته شدید، با آموزش آمبره کردن مو در خانه با ما همراه باشید.

آمبره مو چیست؟

آمبره مو تکنیکی است که در آن ریشه مو با قسمت‌های انتهایی آن در حدود ۴ درجه اختلاف رنگی دارد. ترتیب رنگ‌آمیزی با این تکنیک از تیره کردن ریشه موها آغاز و به تدریج که به قسمت‌های انتهایی مو می‌رسد، به تناژ روشن‌ آن افزوده می‌شود. در واقع آمبره تکنیک سایه روشن زدن به موهاست، که برای راحتی بیشتر می‌توانید از خیر رنگ کردن ریشه مو هم بگذرید.

از آنجایی که تم رنگ موی اغلب خانم‌های ایرانی تیره است، آمبره روی موی مشکی در کشور ما طرفدران بیشتری پیدا کرده. آمبره دودی هم در کنار اجرای آمبره روی موی مشکی طرفداران بسیاری دارد. ممکن است از زبان میک آپ آرتیست‌ها اصطلاح آمبره مو معکوس را شنیده باشید، در این تکنیک جای رنگ‌ها تغییر کرده و ترتیب رنگی که از تیره به سمت روشن می‌رفت، شکل معکوس به خود گرفته و از روشن به سمت تیره‌تر شدن، می‌رود.

آموزش آمبره کردن مو در خانه

در این بخش آموزش آمبره کردن مو در خانه را به صورت گام به گام با هم مرور می‌کنیم و هر نکته و ترفندی را که برای بهتر شدن آمبره موهایتان باید بدانید به شما خواهیم گفت.

۱- موهایتان را تقسیم بندی کنید

پیش از هر اقدامی فراموش نکنید که باید موهایتان را به خوبی شسته و تمیز نمائید. شانه کشی موها را فراموش نکنید و اینکار را تا جایی ادامه دهید که تمامی گره‌های موی شما باز گردد. امیدواریم اهمیت این مرحله را دست کم نگیرید، زیرا به نتیجه کار شما و پخش هر چه بهتر رنگ و دکلره تاثیر مستقیم می‌گذارد. موها را با نظمی خاص به قسمت‌های مساوی تقسیم کنید و برای نگهداری این تقسیم بندی‌ها از کلیپس مو یا گیره استفاده نمائید.

۲- موهایتان را به خوبی پوش دهید

پس از آنکه مرز گذاری‌های لازم را انجام دادید، نوبت به پوش دادن موها می‌رسد. ممکن است برایتان عجیب باشد که چرا پیش از رنگ کردن موهایتان باید آنها را پوش دهید، اینکار برای از بین بردن مرزهای مشخصی است که پس از اتمام رنگ کاری ممکن است به چشم بخورد. یکی از مواردی که این تکنیک را برای علاقمندانش دلنشین ساخته، نامشخص بودن مرز میان رنگ روشن و تیره است و تحقق این جلوه زیبا به پوش‌دهی مناسب شما باز می‌گردد. امیدوارم به خوبی دریافته باشید که مهم‌ترین فاکتور برای قشنگ‌تر شدن آمبره شما، خوب پوش دادن موهایتان و ایجاد مرزی نامنظم میان آنها می‌باشد.

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

۳- ساقه موها را دکلره کنید

دکلره هم در کنار پوش یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای اجرای تکنیک آمبره به حساب می‌آید. از آنجایی که در این تکنیک تضاد رنگی حرف اول را می‌زند، به همین خاطر باید دکلره قسمت‌هایی انتهایی را به خوبی درآورید، تا جلوه نهایی موهایتان پس از آمبره چشمگیر باشد. فراموش نکنید مواد دکلره را به خوبی با هم ترکیب کنید. بهترین نقطه برای آغاز دکلره موهای بلند امتداد خط چانه و برای آمبره موی کوتاه، قسمت میانی موها می‌باشد.

البته برای دکلره کردن مو در تکنیک آمبره شیوه دیگری هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این شیوه پس از شانه کشی موها مواد دکلره را به صورت نامنظم و هفتی شکل بر روی مو قرار می‌دهند و تا جایی که ممکن است مواد را بر روی مو فید می‌نمایند. همانطور که متوجه شدید در این شیوه نیاز به پوش دادن موها ندارید. هر میزان بتوانید مواد را به شکل نامنظم تری پخش نمائید، آمبره موهایتان بهتر و زیباتر درمی‌آید.

۴- کمی مکث برای دکلره شدن بهتر موها

مواد دکلره برای رنگ بخشی بهتر به موها نیاز به دقایقی استراحت دارند. مدت زمان مذکور به موارد بسیاری بستگی دارد، از جمله این موارد می‌توان به جنسیت موها، میزان درجه روشنی مورد نظر و در نهایت میزان مقاومت موها نسبت به رنگ، بستگی دارد. همان میزان که باید نسبت به موارد گفته شده دقت نمائید، باید نسبت به زمان قرار داشتن دکلره بر روی موها نیز حساسیت به خرج دهید. عدم شستشوی به موقع موها در نهایت به آسیب دیدگی و خرد و شکننده شدن بافت‌ موهایتان ختم می‌شود. به همین خاطر باید با نهایت دقت و به صورت مرتب موها را چک کنید، تا از مشکلات اینچنینی جلوگیری کرده و نتیجه آمبره شما خوب از کار درآید.

۵- زمان شستشو و پاکسازی مو فرارسیده

حال که موهایتان به اندازه کافی از مواد دکلره رنگ گرفته‌اند، وقت شستشوی آنها رسیده. عملیات شستشو را با آب ولرم انجام داده و تا جایی ادامه دهید که اثری از مواد بر روی موهایتان باقی نماند. اهمیت شستشوی مناسب و درست به این جهت است که باقیماندن مواد باعث روشن‌تر شدن و ایجاد لکه‌های رنگ در قسمت‌هایی خاص می‌گردد.

 ۷- رنگساژ کردن مو را آغاز کنید

اگر از ترکیب رنگی که برای مرحله پایانی آمبره در نظر گرفته‌اید مطمنید، آنرا در سر شوی بر روی موها قرار داده و به خوبی ماساژ دهید. پس از رنگ گرفتن تمامی قسمت‌ها به صورت یکنواخت، وقت شستشو و برداشتن مواد از روی مو فرا رسیده است. هرچند کار شما در این مرحله به اتمام رسیده، ولی فراموش نکنید موهایتان در پروسه آمبره، رنگ و دکلره شده‌اند و بنابراین نیاز به رسیدگی دارند. حضور محصولات تقویتی همچون ماسک، سرم و اسپری مو، روغن مو و سایر محصولات تقویتی به روند بازسازی، استحکام و حفظ حالت زیبای مو کمک می‌کنند.

سخن آخر

شما به لطف تکنیک آمبره ریشه موهایتان را سالم نگه داشته‌اید، ضمن آنکه نگاه‌های خریدار بسیاری متوجه زیبایی چند برابر موهایتان خواهد گردید. رنگ کردن موها یک خود رسیدگی لذتبخش است، ولی نگرانی بابت در آمدن زود هنگام ریشه‌ها از همان لحظه‌های آغازین این تغییر دست از سرتان بر نخواهد داشت. به همین خاطر است که تکنیکی‌هایی همچون آمبره، سامبره مو و بالیاژ مو هر روز بر میزان طرفدارن خود می‌افزایند. به عبارتی به لطف آمبره شما دیگر نگرانی از بابت رشد موهایتان و بیرون زدن ریشه آنها ندارید. اگر شیک به نظر رسیدن مدل و رنگ موهایتان برایتان حائز اهمیت است، پس دست به کار شوید و برای سایه دار کردن آنها از تکنیک آمبره کمک بگیرید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.