راهنمای خرید جاروبرقی بهمراه ۸ نکته‌ مهم در انتخاب جاروبرقی

ممکن است از وسایل مصرفی و تزئینی منزلتان انتظار همراهی تا یک عمر را نداشته باشید ولی وسایل برقی در دسته ابزاری قرار دارند که در زمان خرید اغلب افراد به طول عمر آن نگاهی ریز بینانه دارند، جاروبرقی هم در دسته این ابزار‌های برقی قرار دارد. در حال حاضر ملاک‌های انتخاب جاروبرقی از داشتن قدرت موتور و مکش بالا فراتر رفته، به همین دلیل اقتضا می‌کند هر شخص قبل از خرید جاروبرقی حداقل یکبار به راهنمای خرید جاروبرقی نگاهی بی‌اندازد و نکاتی را بسته به نیاز خود در اولویت‌هایش بگنجاند. به صورت کلی شما برای خرید یک جاروبرقی باید آپشن‌هایی همچون توان موتور، قدرت مکش، طول سیم، جنس و طول خرطومی، وزن، صدا، نوع جاروبرقی شامل مخزنی یا کیسه‌ای را در نظر داشته باشید. گذشته از این فاکتورهای اصلی بسته به حساسیت‌های تنفسی خودتان یا اعضای خانواده‌تان نیاز دارید قابلیت تصفیه هوای جاروبرقی را چک کنید تا علاوه بر زدودن آلودگی‌ها از کف، هوای منزلتان را هم از هرگونه ذرات آلاینده و معلق پاکسازی نمائید. جاروبرقی‌های امروزی برای صاحبین پت هم گزینه‌های خوشحال کننده‌‌ای داراست و با قرار دادن سری‌های مختلف موسوم به توربو، دست آنان را در زدودن موی حیوانات از کف و روی مبل‌ها خالی نگذاشته و لذت همنشینی با این موجودات را بری صاحبینشان چندان برابر ساخته است. چنانچه به دنبال خرید جاروبرقی خوب هستید ولی نمی‌دانید برای چه مواردی اولویت قائل شوید تا انتهای این متن به جواب این سوال خواهید رسید.

توان موتور، متضمن طول عمر دستگاه

توان موتور دستگاه‌تان را بسته به میزان مساحت منزل، میزان ریخت و پاش اهالی خانه و تعداد اعضای خانواده‌تان در نظر بگیرید. توان موتور نشانگر قدرت دستگاه شما و طول عمر آن است و به همین دلیل یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در خرید جاروبرقی و انتخاب آن به شمار می‌رود. اگر بدنبال اطلاعاتی دقیقتر در خصوص توان موتور هستید عدد قرار گرفته در قسمت توان موتور نشان می‌دهد که هر جاروبرقی در هر ساعت به چه میزان برق مصرفی نیازمند است. به عنوان نمونه اگر توان موتور دستگاه‌ ۱۰۰۰ وات باشد یعنی آن دستگاه در هر ساعت به یک کلیو وات برق نیازمند است و اگر عدد توان موتور ۲۰۰۰ وات باشد هم برق مصرفی مورد نیاز به ۲ کلیو وات افزایش می‌یابد.

خداحافظی با آلودگی‌ها به کمک قدرت مکش دستگاه

این آیتم حتی اگر در میان آیتم‌های مهم انتخاب جاروبرقی هم نمی‌آمد از اهمیت آن کاسته نمی‌شد، زیرا در هر صورت کسی که به دنبال خرید وسیله‌ی مکنده‌ای همچون جاروبرقی می‌گردد اولین موضوع مهم برایش مکش آن دستگاه است. علت آوردن این آپشن در میان موارد مهم علاوه بر اهمیت آن، به دلیل اشتباهی است که اغلب افراد در خرید جاروبرقی دارند و قدرت مکش دستگاه را با توان موتور آن اشتباه می‌گیرند. قدرت مکش و توان موتور دستگاه هر دو براساس وات نشان داده می‌شوند و همین امر اغلب افراد را به اشتباه می‌اندازد و دلیل نارضایتی برخی از افراد از خریدشان را رقم می‌زند.

وزن دستگاه علت خستگی از فرآیند جاروکشی

فرآیند جاروکشی به تنهایی امری سخت و خسته کننده است و در صورتی که نیاز به حمل و دنبال کشیدن وزن سنگین دستگاه هم باشد به امری نفس گیر تبدیل می‌شود. در حال حاضر برندهای مطرح ساخت جاروبرقی‌ در تلاشند تا نمونه‌های قوی روانه بازار کنند که از لحاظ جثه جمع و جور‌ترند و این بازار رقابتی دست مصرف‌کنندگان را در انتخاب محصول بازتر می‌کند.

قدرت مانور بیشتر با کمک طول سیم جاروبرقی

طول سیم جاروبرقی هر میزان بلندتر باشد به شما قدرت مانور بیشتری می‌دهد و شعاع عملکرد شما را وسیع‌تر می‌کند. بسته به اینکه در منزلتان تعداد کمی پریز دارید، این قابلیت محدودیت کمبود پریز را هم برایتان جبران می‌کند کما اینکه به لطف آن دیگر نیازی ندارید دائما دستگاه را به دلیل کوتاهی سیم جابه‌جا و به دنبال پریزی دم دست‌تر بگردید. دستگاه‌هایی که دارای طول سیم ۷ تا ۹ متر هستند شعاع عملکرد بسیار خوبی در اختیارتان قرار می‌هند .

ایجاد آلودگی صوتی با صدای جاروبرقی

صدای جاروبرقی یکی از عوامل مهم در انتخاب جاروبرقی است زیرا این موضوع آرامش تمامی اعضا خانواده را مختل می‌کند. واحد شناسایی صدا دسیبل نام دارد و اگر در دسته افرادی قرار دارید که از آشفتگی ناشی از صدای جاروبرقی خوشتان نمی‌آید به عنوان دسیبل درج شده بر روی دستگاه دقت کنید. جاروبرقی‌های دارای ۶۰ الی ۷۰ دسیبل صدا در نوع خود کم صدا به شمار می‌روند.   

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

قابلیت تصفیه هوا HEPA و تجربه تمیزی به توان چند برابر

اختراع جاروبرقی‌ها حاصل یک وسواس بهداشتی و نظافتی بوده. مخترعین در طول ارتقا این وسیله مکنده هر بار بر وسواس خود افزوده‌اند، تا جایی که دیگر نه تنها به عنوان وسیله‌ای برای تمیز کردن سطوح می‌توان روی جاروبرقی‌ها حساب باز کرد بلکه به چشم وسایلی جهت تصفیه هوا هم می‌توان به آنها نگاه کرد. این قابلیت در جاروبرقی‌ها HEPA نام دارد و هر میزان درصد هپای وسیله‌ای بالاتر باشد نشانگر بهتر بودن قدرت فیلتراسیون هوای آن دستگاه است.

جاروبرقی کیسه‌ای یا بدون کیسه و مخزن دار؟

انتخاب از میان جاروبرقی‌های پاکت‌دار و مخزنی از جهت اقتصادی، سهولت استفاده، تخلیه و در نهایت آلودگی‌هایی ناشی از تخلیه حائز اهمیت است. اگر در دسته افرادی قرار دارید که به دنبال گزینه‌های مقرون به صرفه هستید بالطبع جاروبرقی‌های مخزن‌دار با توجه به عدم نیاز به تعویض کیسه گزینه‌های بهتری هستند، کما اینکه اطلاع از پر شدن یا پیدا کردن اشیا گمشده در این سیستم‌ها راحت‌تر است. اگر در دسته‌ افرادی قرار دارید که از نظر تنفسی حساس بوده یا مبتلا به آسم هستید بهتر است دور این مدلها را خط کشیده و با صرف کمی هزینه بیشتر از میان جاروبرقی‌های کیسه‌ای مدلی را انتخاب کنید. مزیت‌های دیگر این مدل در مقایسه با مدل مخزنی عدم نیاز به شستشوی مداوم مخزن و فیلتر دستگاه است کما اینکه گزینه‌های بهداشتی تری هم هستند .

قدرت مانور بیشتر با داشتن سری‌های متعدد

چنانچه تجربه یکروز جارو کشیدن با جاروبرقی را داشته و علاقمند به تمیزی همه درزها و نقاط سخت و صعب العبور داشته باشید قدر سری‌های مختلف جاروبرقی را به خوبی می‌دانید. امروزه برخی از جاروبرقی‌ها به سبب داشتن نمونه‌های متعدد پارویی از یکدیگر پیشی گرفته و پرطرفدارتر گردیده‌اند زیرا دست مصرف‌کننده را در به جای گذاشتن منزلی عاری از گرد و غبار و کثیفی کاملا باز می‌گذارند. علاوه بر این نقاط برخی از خانواده‌هایی که از حضور حیوان خانگی در محیط منزلشان بهرمندند به تبع ریزش موی حیوان متحمل زحمت بسیاری می‌شوند. اغلب این موها ریز و جمع کردن آن بسیار سخت است، ولی برخی از سیستم‌های مکنده مجهز به سری فرچه مانندی به نام توربو هستند که با تعویض آن با سری اصلی جاروبرقی هیچ اثری از موی ریز حیوان و انسان بر روی زمین باقی نمی‌گذارند و تاثیری معجزه آسایی دارند.

حال که از مجموع پارامترهای تاثیرگذار در خرید جاروبرقی خوب سخن گفتیم مطلب را با معرفی یکی از بهترین جاروبرقی‌های موجود در بازار از برند پاناسونیک به اتمام می‌رسانیم.

جاروبرقی پاناسونیک مدل MC-CG713

این مدل جاروبرقی پاناسونیک در بردارنده مجموعی از قابلیت‌های یک جاروبرقی خوب و کار راه بنداز است. اولین و مهم‌ترین قابلیت در این دستگاه قدرت بسیار بالای مکش آن است که در کنار قدرت بالای موتور، نظر مخاطب را در نگاه اول به خود جلب می‌کند. هرچند جاروبرقی اصولا وسیله‌ای مکنده است ولی پاناسونیک با قرار دادن ویژگی دمنده امکان دور ساختن آلودگی‌ها از نقاط غیر قابل دسترس را برای مصرف‌کنندگان خود فراهم آورده است. این جاروبرقی از قابلیت تصفیه هوا موسوم به هپا هم بی‌نصیب نیست. از دیگر قابلیت‌های ارزنده این دستگاه که در دسته مدل‌های کیسه‌ای قرار دارد ظرفیت بالای کیسه آن است که نه تنها نیاز به تعویض زود هنگام نداشته بلکه با مجهز بودن به نشانگر پر بودن مخزن طول عمر این جاروبرقی را هم به بهترین شکل ممکن تضمین کرده. در حقیقت می‌توان گفت این مدل جاروبرقی با ابتکاری که در طراحی آن به کار رفته معایب سیستم‌های کیسه‌ای را هم به خوبی از بین برده است. اگر به دنبال گزینه‎ای قوی، کم صدا، خوش استیل و از همه مهم‌تر خوش قیمت برای خرید می‌گردید نگاهی به این مدل جاروبرقی پاناسونیک در سایت اینچند بیاندازید .

اگر به دنبال خرید یک مایکروویو مناسب و با کیفیت هستید توصیه میکنیم این مقاله را بخوانید: بهترین مایکروویوهای ۲۰۲۰ ; معرفی ۵ مدل از محبوب ترین های بازار
اولین امتیاز را شما ثبت کنید
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.