معرفی بهترین مارک زودپز ایرانی و خارجی

زودپز در دسته کار راه  بندازترین وسایل آشپزخانه است، که از دیر باز تاکنون برای تهیه غذاهای اصیل و زمانبر ایرانی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در این مقاله به معرفی بهترین مارک زودپز ایرانی و خارجی خواهیم پرداخت، زیرا این محصول در حال حاضر آپشن‌های پرتعدادی پیدا کرده و از همه مهم‌تر آنکه، مدل‌های جدید مانند مدل‌های قدیمی از نظر ایمنی خطر آفرین نیستند. اگر می‌خواهید پخت غذاها را در کمترین زمان ممکن تجربه کنید، این مقاله شما را در خرید بهترین زودپز یاری می‎رساند.

انواع زودپز

پیش از آنکه با ویژگی‌های یک زودپز خوب آشنا شوید لازم است بدانید که، از میان انواع زودپز کدام مدل مورد پسند و منطبق با  نیاز شماست. به صورت کلی زودپزها به دو دسته زودپز برقی و رو اجاقی تقسیم می‌شوند و بر این اساس ویژگی‌های متمایزی با یکدیگر دارند. ویژگی هر یک از این محصولات عبارتند از :

۱- زودپز رواجاقی

– پخت غذا در کمترین زمان ممکن

– شستشوی آسان و مصرف انرژی پایین در مقایسه با زودپزهای برقی

– تنوع در سایز و مدل

– خوش قیمت بودن در مقایسه با مدل‌های برقی

گفتنی است، هرچند استفاده از این مدل نیازمند دقت و توجه بیشتری در مقایسه با مدل‌های برقی و آپشن دار می‌باشد، اما همچنان طرفداران وفاداری دارد که این محصول را به زودپزهای برقی ترجیح می‌دهند.

۲- زودپز برقی

– مصرف انرژی بیشتر در مقایسه با مدل‌های رواجاقی

– شستشوی دشوارتر و زمانبرتر در مقایسه با مدل‌های قدیمی

– برخورداری ازایمنی بالا جهت پخت و پز

– مدت زمان گارانتی کوتاه‌تر در مقایسه با مدل‌های رو اجاقی

– قابلیت خاموش کردن خودکار به سبب دارا بودن برنامه پخت

مهم‌ترین و ارزنده‌ترین ویژگی این مدل‌ها، خاموش شدن خودکار آنها و ایمنی است که نسبت به مدل‌های رواجاقی برخوردارند. این مدل زودپزها به ویژه برای خانم‌های شاغل و خانه دار که فرصت کمتری برای طبخ و پخت غذا دارند گزینه عالی به شمار می‌رود.

مهم‌ترین ویژگی‌های یک زودپز خوب

جنس بدنه زودپز

یکی از موارد مهمی که در زمان خرید این مینی آشپزها باید دقت کنید، جنس بدنه آنهاست. برای ساخت بدنه اغلب زودپزها از آلیاژ آلومینیوم و استیل استفاده می‌گردد. اینکه کدام یک از این آلیاژها از مرغوبیت بالاتری برای این وسیله برخوردار است، مطمنا جنس استیل ضد زنگ به جهت دوام بالا و قابل ملاحظه خود گزینه اولویت‌دارتری می‌باشد. البته مزیت‌های مدل استیل تنها به این مورد ختم نمی‌شود، بلکه از حیث ظاهر و زیبایی هم محصولات تمام استیل حرف‌های بیشتری برای گفتن دارند.

در همین راستا اگر می‌خواهید بدانید بهترین زودپز باید دارای چه ویژگی‌های باشد، داشتن بدنه از جنس استیل ضد زنگ را به خاطرتان بسپارید. هرچند این مدل‌ها از قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های آلومینیمومی برخوردارند، ولی این ویژگی به قدری ارزشمند است که پیشنهاد می‌کنیم برای آن هزینه کنید.

گنجایش زودپز

قبل از هر چیز باید بدانید که زودپز مورد نظر را برای تهیه غذای مصرفی خودتان می‌خواهید یا آنکه قرار است در ضیافت‌های شما هم این محصول کارتان را راه بی اندازید. براین اساس یک زودپز ۵ تا ۷ لیتری قادر است برای خانواده یا جمعی ۳ تا ۶ نفره غذا آماده سازد. اگر تعداد افراد در جمع شما بیشتر از ۶ نفر باشد، بهتر است به فکر خرید زودپزی با گنجایش بالای ۱۰ لیتر باشید.

نوع و جنس در زودپز

قفل دار بودن در زودپز و مجهز بودن آن به قفل ایمنی، یکی از موارد مهمی است که نباید در زمان خرید زودپز از قلم بیاندازید. این قفل مانع از آن می‌شود که در زودپز در اثنای کار، به سبب فشار بخار داخلی، به  صورت خود به خود باز شود. متاسفانه برخی افراد  نسبت به این موضوع بی توجه بوده‌اند و این بی توجهی عواقب سنگین جانی برایشان در پی داشته است.

دسته و دستگیره زودپز

اینکه زودپز شما از مدل‌های تک دستگیره یا دو دستگیره خواهد بود، موضوعی است که به ویژه در زودپز‌های گنجایش بالا حائز اهمیت بسیاری است. برای آنکه محصولی ایمن‌تر تهیه  نمائید، زودپز خود را از مدل‌های دو دستگیره انتخاب کنید، که علاوه بر امنیت، جابه‌جایی آنها نیز آسانتر از سایر گزینه‌هاست.

میزان فشار زودپز

میزان فشار یک زودپز ارتباط مستقیمی با مدت زمان پخت غذای شما دارد. در این راستا دو نکته زیر را در زمان خرید زودپز لحاظ کنید.

۱- قابلیت تنظیم فشار

واحدی که برای سنجش فشار زودپز لحاظ می‌شود PSI نام دارد. میزان قابل قبول و استاندارد پی اس آی برای این محصول ۱۵ می‌باشد. با این اوصاف اگر زودپز مورد نظر شما از پی اس آی کمتر از ۱۵ برخوردار باشد ،نباید از آن توقع عملکرد پخت بالایی داشته باشید. در واقع پایین بودن این عدد نشانگر ضعیف بودن عملکرد زودپز شما می‌باشد.

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

۲- سوپاپ فشار

اغلب ما سوپاپ فشار روی زودپز را دیده‌ایم و به اهمیت آن واقف هستیم. کارایی این وسیله آن است که در زمان جمع شدن بخار بیش از حد در محوطه زودپز، بخارهای اضافی را از قابلمه خارج نماید. در واقع این وسیله کوچک را می‌توان سوپاپ ایمنی زودپزها دانست، که مانع ترکیدگی و سوانح این چنینی می‌شود.

ایمنی زودپز

از آنجایی که زودپزها علاوه بر اینکه وسیله‌ای به شدت کار راه بنداز هستند، در صورت عدم رعایت نکات ایمنی بسیار پرخطر نیز می‌باشند، پس در زمان خرید این محصول به نشان استاندارد روی بسته بندی دقت ویژه‌ای داشته باشید. داشتن آپشن‌هایی همچون شیر خروج فشار، مرغوب بودن بدنه و دستگیره‌ها و در نهایت دارا بودن قفل داخلی، ایمنی و سلامت دستگاه شما را به شکل ویژه‌ای تضمین می‌نماید.

بهترین مارک زودپز ایرانی و خارجی

حال که با ویژگی‌های کمی و کیفی باکیفیت‌ترین و بهترین زودپز آشنا شدید، وقت آن رسیده که با بهترین مارک زودپز ایرانی و خارجی نیز آشنا شوید. در میان برندهای سازنده تجهیزات و وسایل آشپزخانه، به ویژه ساخت ظروف آسان‌پز و زودپز، مارک‌های تفال، پارس استیل، دسینی، ام جی اس، کرکماز، فیلسر و دبلیو ام اف توانسته‌اند رضایت حداکثری مخاطبانشان را با خود همراه ساخته و در فضای آشپزخانه بهترین کارایی را از خود به نمایش بگذارند. در ادامه چند مدل از این زودپزها را به ذکر جزئیات به شما معرفی خواهیم کرد.

۱- زودپز دسینی مدل B153935

جای تعجب ندارد اگر این محصول دسینی را مانند سایر محصولات این برند محبوب در صدر جدول معرفی بهترین مارک زودپز ایرانی و خارجی ببینیم، اما یکی از مهم‌ترین ملاک‌های محبوبیت این محصول ایمنی بالای آن ضمن مصرف می‌باشد. قفل ایمنی طراحی شده بر روی این زودپز مانع باز شدن درب ظرف در هنگام جمع شدن بخار می‌گردد. البته به تبع این سیستم ذخیره کننده بخار سوپاپ اطمینانی هم جهت خارج شدن بخار و تخلیه فشار اضافی محوطه در نظر گرفته شده است.

این مدل زودپز دسینی از نظر گنجایش نیز با داشتن ۶.۵ لیتر فضا، گزینه ایده‌الی برای پخت انواع سبزیجات، سوپ، غذاهای کنسروی و گوشتی می‌باشد. سایر ویژگی‌های قابل توجه این محصول عبارت است از جنس تماس استیل ضد زنگ آن، در کنار قابلیت آسان باز و بسته شدن و شستشو با ماشین ظرفشویی می‌باشد.

زودپز دسینی مدل B153935

ویژگی‌های زودپز دسینی مدل B153935

ظرفیت ۶.۵ لیتر
جنس بدنه استیل
تعداد دسته‌ها دوعدد
جنس دسته‌ها باکالیت
جنس درب محصول استیل
سایر ویژگی‌ها دارای ۲ برنامه پخت و نشانگر فشار، مجهز به واشر سیلیکونی و سوپاپ فشار
ساخت کشور ایتالیا

 

۲- زودپز دبلیو ام اف مدل پرفکت پلاس

این زودپز به قدری در پخت سریع و آسان غذا کمک حال خانم‌های خانه دار بوده که در قسمت پیشنهادات خریداران نام آن را می‌توانید بیابید. رمز خواستنی بودن این محصول را در نگاه اول و مشاهده طراحی مدرن و برخورداری آن از تکنولوژی روز در می‌یابید. ویژگی ممتاز دیگر این محصول کارکرد ساده و خلاصه شده در چند مرحله آن می‌باشد. با دقت بر روی نشانگر پخت این محصول دایره‌هایی را می‌یابید که نشان دهنده هر مرحله از پخت غذا می‌باشد. این محصول با ظرفیت ۴.۵ لیتری خود به همراه دستگیره جداشونده و کف ترانس، بهترین زودپز آلمانی است که در بازار داخل می‌توانید بیابید.

زودپز دبلیو ام اف مدل پرفکت پلاس

ویژگی‌های زودپز دبلیو ام اف مدل پرفکت پلاس

ظرفیت ۴.۵س لیتر
جنس بدنه استیل
تعداد دسته‌ها دوعدد
جنس دسته‌ها باکالیت
جنس درب محصول استیل
ساخت کشور آلمان

 

۳-  زودپز ۶ لیتری تفال مدل Clipso Precision

این محصول تفال به جهت حرفه‌ای بودن و کیفیت بالای ساخت خود لایک‌های فراوانی از هوادارانش کسب کرده است. گنجایش قابل قبول ۶ لیتری آن، در کنار ویژگی‌هایی همچون پنج عملکرده بودن، نمایش میزان بخار در تایمر، سبد مخصوص بخار پز و دسته‌های تاشو ویژگی‌های ارزنده دیگر این محصول به شمار می‌روند. نکته آخر آنکه این محصول دارای قابلیت بخار پز کردن مواد غذایی نیز می‌باشد و از لحاظ ایمنی نیز نگرانی بابت استفاده از آن نخواهید داشت.

زودپز 6 لیتری تفال مدل Clipso Precision

ویژگی‌های زودپز ۶ لیتری تفال مدل Clipso Precision

ظرفیت ۶ لیتر
جنس بدنه استیل
تعداد دسته‌ها دوعدد
جنس دسته‌ها پلاستیک
جنس درب محصول استیل
سایر ویژگی‌ها دارای تایمر و زمان‌سنج، قابلیت استفاده به عنوان بخارپز
ساخت کشور فرانسه

 

۴- زودپز پارس استیل کد ۳۰۰

آنچه در بررسی ویژگی‌های این زودپز پارس استیل در ابتدا نظرتان را به خود جلب خواهد کرد جنس بدنه ضد زنگ و ضد خش آن می‌باشد. این ویژگی به این محصول مقاومت بالایی بخشیده، ضمن آنکه با داشتن ۳ سیستم مجزای تخلیه فشار، ایمنی آن را تا حداکثر ممکن تضمین گردانده است.

طراحان این محصول جهت پخش حرارت یکسان در تمامی نقاط ظرف از کفه آلومیینیومی و دو جداره بهره برده‌اند. این محصول دارای گنجایشی بالغ بر ۳ لیتر می‌باشد، که این میزان ظرفیت آنرا بیشتر برای پخت انواع خورشت و غذاهای این‌ چنینی مناسب ساخته است. نکته آخر در مورد این زودپز جمع و جور پارس استیل قابلیت شستشوی آن در ماشین ظرفشویی می‌باشد.

زودپز پارس استیل کد 300

ویژگی‌های زودپز پارس استیل کد ۳۰۰

ظرفیت ۳ لیتر
جنس بدنه استیل
تعداد دسته‌ها دوعدد
جنس دسته‌ها باکالیت
جنس درب محصول استیل
سایر ویژگی‌ها دارای کفه آلومینیومی، بدنه ضد خش و سیستم تخلیه فشار
ساخت کشور ایران

 

جهت خرید زودپز برقی و رواجاقی میتوانید به فروشگاه اینترنتی اینچند مراجعه کنید

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.