برای لاغری شکم چی بخوریم؟ لاغری سریع در یک هفته!

برای بسیاری از ما لاغری سریع در یک هفته تنها یک رویای دست نیافتنی به نظر می‌رسد، در حالی که اگر به جواب این سوال برسیم که «برای لاغری شکم چی بخوریم؟» می‌توانیم به راحتی و با رعایت یک رژیم غذایی ساده، این رویا را محقق سازیم. در این مطلب به شما می‌گوئیم که چطور با خوردن ۱۰ خوراکی، به معجزه کاهش وزن موضعی دست یابید و اندامتان را خودتان با کمک تغذیه خوش تراش سازید. اگر شما هم مشتاق آشنایی با این خوراکی‌های شکم جمع کن هستید و شیوه‌هایی که تابحال برای کاهش سایز و کم کردن اشتهایتان به کار گرفته‌اید، چندان تاثیری نداشته، می‌توانید بر روی این  ۱۰ خوارکی برای لاغری شکم و پهلو در ۷ روز حساب باز کنید. کما اینکه تمامی این محصولات گیاهی هستند و بنابراین امتحان آنها هیچ ضرری برای شما نخواهد داشت.

برای لاغری شکم چی بخوریم؟

چاقی ناحیه شکم، یکی از معضلات اصلی افرادی است که با مشکل اضافه وزن دست و پنجه نرم می‌کنند. بیشتر افرادی این مشکل را درک می‌کنند که در پروسه کاهش وزن قرار گرفته‌اند، زیرا به خوبی می‌دانند که این قسمت دیرتر از سایر قسمت‌های بدنشان لاغر می‌شود و بسیار زود هم به مشکل انباشت چربی دچار می‌گردد.

خوراکی‌هایی که در این قسمت به شما معرفی می‌کنیم نه تنها باعث کاهش وزن می‌شوند، بلکه بیشترین تاثیر را در از بین رفتن چربی‌های موضعی شکم دارند. پس اگر دست یافتن به شکمی تخت رویای شماست، از خوردن این خوراکی‌های غافل نمانید، زیرا نه تنها میل شما را به مصرف هر چه بیشتر کربوهیدارت‌ها و دسرها برطرف می‌کند، بلکه در تقویت حس چشایی شما نیز موثر هستند.

۱- روغن نارگیل

روغن نارگیلاحتمالا انتظار هر خوراکی برای کاهش وزن را داشتید به جز روغن نارگیل! اما جالب است بدانید که، براساس مشاهدات صورت گرفته بر روی تناسب اندام زنان برزیلی، آنها توانسته‌اند سایز کمر خود را با کمک این روغن گیاهی به طرز محسوسی کاهش دهند. شما هم می‌توانید برای کوچک‌تر کردن سایز کمرتان، به استفاده مداوم و ۱۲ هفته‌ای از روغن نارگیل روی بیاورید و اگر واقعا خواهان کاهش وزن هستید، از قرار دادن این روغن در رژیم غذاییتان غافل نمانید.

این روغن به سبب دارا بودن نوعی اسید چرب اشباع شده موسوم به اسید لوریک، قادر به تولید سریع انرژی در بدن می‌باشد . شما می‌توانید در این پروسه سوخت و ساز که با کمک اسیدلوریک صورت می‌پذیرد، شاهد چربی سوزی سریع‌تر و تبدیل این چربی‌ها به انرژی در بدنتان باشید. نکته آخر آنکه برای استفاده از این روغن نیازی به جایگزینی قرص آن در میان وعده‌های غذاییتان ندارید، بلکه به راحتی می‌توانید آنرا جایگزین روغن‌های دیگر نموده و در دستور غذایی خود بگنجانید.

۲- صیفی‌جات بنفش و قرمز رنگ

بادمجون و کلماگر پیشنهاد اول زیاد باب طبعتان نبوده و باز هم به دنبال جواب این پرسش هستید که «برای لاغری شکم چه بخوریم؟» ما به شما خوراکی‌های بنفش و قرمز را پیشنهاد می‌کنیم. براساس تحقیقاتی که اخیرا در مجله تغذیه بالینی اروپا با نام (European Journal of Clinical Nutrition) صورت گرفته، زنانی که در یک پروسه زمانی ۳ ساله به رژیمی سرشار از خوراکی‌های قرمز و بنفش (همچون بادمجان، کلم، انگور و گوجه) پایبند بودند، نسبت به زنانی که استفاده از سبزیجات و میوه‌های سبز، زرد و نارنجی را در رژیم‌ روزانه‌شان فراموش کرده بودند، شاهد تجمع چربی‌ کمتری در ناحیه شکم و پهلوی خود بودند.

البته تحقیقات دیگری نیز این ادا را داشته‌اند که، وجود ترکیبی با نام فلاونوئید در برخی از خوراکی‌ها، مانع از جذب چربی در بدن گردیده و علاوه بر تاثیری که در فرآیند چربی سوزی می‌گذارد، باعث لاغری ناحیه شکم هم می‌گردد. پس اگر لاغری شکم و پهلو جزو برنامه‌های شماست، استفاده از خوراکی‌های بنفش و قرمز رنگ را فراموش نکنید.

۳- سرکه‌ی انار

سرکه انارممکن است مدتها به دنبال یافتن یک نوشیدنی برای لاغری شکم و پهلو باشید، اما احتمال آنکه اسم سرکه انار به گوشتان خورده باشد، بسیار کم است، زیرا استفاده از انار برای سرکه انداختن چندان مرسوم نیست. یک محقق کره‌ای در پژوهشی ثابت کرده که چطور ۳۰ میلی لیتر از این سرکه توانسته، مشکل اضافه وزن گروهی از زنان را تنها در مدت ۸ هفته حل کند و برای آنها کاهش وزنی معادل ۳٫۷ درصد از چربی‌های اشباع شده شکمی‌شان را رقم بزند.

دکتر کارول جوهانسون هم از اساتید دانشگاه آریزونا می‌گوید: تمامی انواع سرکه به سبب دارا بودن اسید اَستیک در ترکیبات خود، در هضم هر چه بهتر نشاسته‌ها و تحریک آنزیم‌های موثر در چربی‌سوزی مفید و موثر هستند. با این اوصاف می‌توانید تنها کمی سرکه‌ی انار را در کنار وعده‌های غذایی خود قرار دهید و به عنوان نوشیدنی برای لاغری شکم و پهلو از آن استفاده کنید.

۴- غلات کامل

غلاتساده‌ترین روش برای لاغری شکم کم خوری است، اما این موضوع برای کسانی که با مشکل پر اشتهایی و ولع بسیار زیاد نسبت به خوراکی‌ها دسته و پنجه نرم می‌کنند، شیوه ساده‌ای به نظر نمی‌رسد. برای همین منظور هم مصرف محصولاتی همچون غلات کامل که در ترکیبات خود مقادیری فیبر دارا هستند، به سبب ایجاد احساس سیری در فرد، به کنترل اشتها و در نتیجه لاغری زود هنگام فرد منتهی می‌شود.

بنابر مطالعه‌ای که در دانشگاه تافتز صورت گرفته، کسانی که هر ۳ پرس روزانه خود را همراه با غلات کامل صرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که تنها حاضرند یک نیم پرس خود را به مصرف غلات کامل اختصاص دهند، شاهد ۱۰ درصد چربی شکمی کمتر خواهند بود.

این تحقیق که به تلاش محققی با نام دکتر نیکولا مک‌کُون صورت گرفته، در خصوص دلایلی که این غلات می‌توانند در کاهش وزن ایفا کنند افزوده: این غلات بر هورمون‌های کنترل اشتها و ایجاد احساس سیری موثرند و فیبر بالای آنها برخی از هورمون‌ها را در بدن تحریک کرده و در نهایت چربی موضعی شکم را در این افراد کاهش می‌دهد.

نکته جالب این تحقیق آن است که، پروسه کاهش وزن برای افرادی که از غلات تصفیه شده استفاده می‌کردند، هیچگونه تاثیری نداشته است. بنابراین بهتر است به توصیه دکتر مک کون گوش داده و استفاده از غلات کاملی همچون برنج قهوه یا فارو(غذایی متشکل از انواع خاص گندم) را جایگرین غلات تصفیه شده نمائید.

۵- حبوبات

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

حبوباتاگر دوستدار لاغری شکمتان هستید و تابحال این اتفاق برایتان نی‌افتاده، پس احتمالا نقش حبوبات را در این جریان دست کم گرفته‌اید. این موضوعی است که مجله اُبیسیتی به آن اشاره داشته و از کاهش ۴ درصدی چربی شکم، در ازای مصرف ۱۰ گرم فیبر روزانه خبر داده است.

محققان نیز بر این باورند که حبوبات بالاخص عدس، لوبیای لیما و لوبیای سیاه، که در هر نصف فنجان آنها چیزی در حدود ۷ الی ۹۸ گرم فیبر وجود دارد، بهترین منبع فیبردار برای لاغری به شمار می‌روند. دکتر کریستن هیرستون مدیر مسئول مجله اُبیسیتی نیز در اینباره معتقد است که، مصرف انواع مختلفی از لوبیای قرمزو چشم بلبلی به ازای هر فنجان، چیزی برابر با ۴ الی ۵ گرم فیبر در بر دارد.

۶- دانه چیا

دانه چیااحتمال آنکه اسم دانه چیا به گوشتان خورده باشد بسیار کم است، اما اگر بتوانید این دانه را پیدا کرده و در رژیم روزانه‌تان بگنجانید، می‌توانید از عدم انباشت چربی در ناحیه شکمی خود آسوده خاطر باشید. دانه چیا به سبب دارا بودن ترکیباتی همچون پروتئین، فیبر و اسید چرب ALA خاصیت ضد چاقی داراست، این یافته‌ای که دکتر لیندسی براون استاد دانشگاه کویینزلند بر اثر تحقیقات خود به آن دست یافته است. برای استفاده از این دانه می‌توانید آنرا با اسموتی قاطی کرده یا به همراه ماست میل نمائید. ترکیب دانه چیا با شیر بادام، کمی دارچین و عسل، که به شکل نوعی پودینگ در می‌آید، می‌تواند برایتان طعمی دلنشین  داشته باشد .

۷- دارچین

دارچیناغلب طرفداران لاغری شکم دارچین را در کمد ادویه‌های خود به عنوان اولویتی در چیدمان لحاظ می‌کنند، تا هر زمان اراده کردند آنرا به عنوان چاشنی به غذاها و خوراکی‌هایشان اضافه کرده و از شر چربی‌های شکمی‌شان خلاص گردند. به نظر می‌رسد تاثیر  استفاده از این چاشنی خوش طعم و بو در کاهش چربی شکمی براساس تحقیقی بر روی چند موش اثبات گردیده است. در این تحقیق موش‌ها در معرض رژیم غذایی پر قند و چربی قرار گرفتند و به غذای تعدادی از آنها روغن دارچین (روغنی حاوی عطر و طعم گرم گیاه دارچین ) اضافه شد.

نتیجه این تحقیق نشان داد که، موش‌هایی که به مدت یک ماه از ترکیب دارچین در غذای خود استفاده کرده بودند، در مقایسه با گروه دیگر لاغرتر بوده و خبر چندانی از چربی در ناحیه شکمی آنها نبوده است. در نتیجه این تحقیقات کارشناسان دریافتند که دارچین در از بین بردن توده‌های چربی اشباع شده موثر است. کری گنز نویسنده‌ی کتاب یک تغییر غذایی کوچک نیز معتقد است که اگر خواهان کاهش وزن هستید، در رژیم غذایی روزانه خود به اندازه یک قاشق چایی خوری دارچین جا باز کنید.

۸- زرد چوبه

زرد چوبهاحتمالا تاکنون از خواص جادویی زردچوبه بسیار شنیده‌اید، اما اگر دریابید این ادویه مرموز قادر است مانند کمربند لاغری برای شما عمل کند، مطمنا بسیار متعجبتان خواهد کرد. هرچند این یافته علمی به نظر بسیار دور از انتظار و واقعیت به نظر می‌رسد، اما حقیقت دارد. مطالعاتی که در مجلات تغذیه از جمله مجله غذا و گوارش صورت گرفته، به تشریح مولکول‌های تشکیل دهنده این ادویه پرداخته و با اثبات اینکه این مولکول‌ها قادرند قند خون را از غذا جدا ساخته و به انرژی تبدیل سازند، تاثیر زرد چوبه در لاغری شکم را به اثبات رسانده‌اند.

البته تنها این مجله به موضوع عدم ذخیره چربی به لطف استفاده از زردچوبه اشاره نداشته، بلکه بروک آلپرت کارشناس تغذیه هم مصرف روزانه زردچوبه را توصیه کرده و بهترین ترکیب برای خوردن این ادویه را اضافه کردن آن به خوراکی‌هایی همچون ماست یونانی، انواع اسموتی‌ سبز، سوپ، سبزیجات تَفت داده، تخم مرغ و حتی چای دانسته است. اگر نگران طعمی هستید که در اثر استفاده از زرچوبه به غذای شما اضافه خواهد شد، باید بگوئیم نگرانیتان بی مورد است. اضافه کردن تنها کمی زردچوبه به خوراکی‌هایتان تاثیر خاصی در طعم آن نداشته و اگر از طعم‌های مختلفی در غذاهایتان استفاده کرده باشید، به هیچ عنوان متوجه طعم سزرد چوبه نمی‌شوید.

۹- شکلات تلخ

شکلات تلختقریبا اغلب طرفدران تناسب اندام از تاثیر شکلات تلخ در لاغری شکم بزرگ شنیده‌اند، و به چه بسا خودشان را اجبار با دوستی با این شکلات‌های تلخ مزه نیز کرده باشند، اما نمی‌دانند چه چیزی باعث اثر بخشی این شکلات‌ها در لاغریشان می‌شود. شکلات مانند تمامی خوراکی‌های دشمن چربی، حاوی ماده‌ای موسوم به نام فلاونوئید است. تاثیر شکلات تلخ بر باریکی کمر را محققی اسپانیایی و در تحقیقی بر روی گروهی از نوجوانان دریافته است.

 این محقق دکتر گارسیا نام داشته و به عنوان استاد دانشکده پزشکی گرانادای اسپانیا، نتایج تحقیقی خود را اینگونه ارائه داده است. مهم نیست چه نوع شکلات تلخی استفاده می‌کنید، تنها موضوعی که در خصوص این شکلات‌ها و برای لاغری باید مد نظر قرار دهید آن است که، شکلات مورد نظر باید ۷۰ درصد باشد، زیرا در این صورت از مقدار بسیار بالایی کاتچین برخوردار است.  او در خصوص تاثیر کاتچین می‌گوید: این ماده یکی از انواع فلاونوئیدهایی است که بر عملکرد انسولین و تولید هورمون کورتیزول به عنوان ذخیره کننده چربی در بدن تاثیر می‌گذارد و به نوعی می‌توانیم بگوئیم باعث کم کاری این هورمون در بدن می‌گردد.

 البته تاثیر شکلات تلخ بر لاغری از سوی تانیا زوکربرات، بنیانگذار رژیم غذایی عامل F هم مورد تایید قرار گرفته است. او توصیه به جایگزینی این نوع شکلات، به جای شیرینی‌های معمول و جا افتاده و در عین حال مضر دارد. از نظر زوکربرات بهترین میزان مصرف شکلات تلخ ۷۰ درصد در روز ۳۰ گرم می‌باشد. البته تاثیر شکلات تلخ تنها به لاغری شکم و پهلو محدود نمی‌شود، بلکه بسیاری از این خوراکی به عنوان انرژی زا برای لحظه‌های پرتحرک ورزشی خود حساب باز می‌کنند و گویا جواب خوبی هم از مصرف آن می‌گیرند.

۱۰- تخم کتان

تخم کتانآخرین موردی که لاغری شکم و پهلو در ۷ روز کمک می‌کند تخم کتان است، اما قرار گرفتن آن در انتهای موارد معرفی ما به معنی کم اثر بودن آن نیست. تخم کتان پروسه لاغری را به شکل بسیار هوشمندانه‌ای برای شما رقم می‌زند، به این ترتیب که در ابتدا و به واسطه فیبر فراوانش باعث ایجاد حس سیری در شما می‌گردد و سپس از آنجایی که منبعی سرشار از امگا۳ و لینان است، در نهایت به از دست دادن وزن شما کمک می‌کند.

باتوجه به اینکه هر قاشق غذا خوری از این محصول تنها ۳۶ کالری دارد، به نظر می‌رسد قرار دادن آن در رژیم لاغری انتخاب سنجیده‌ای باشد. توصیه می‌کنیم برای اثر بخشی بیشتر این محصول در استفاده از تخم کتان زیاده روی نکنید، زیرا تنها یک قاشق غذا خوری از آن، تاثیر لازم را بر روی لاغری شما خواهد گذاشت. تاثیر تخم کتان بر روی لاغری و کاهش اشتها در پژوهشی به سال ۲۰۱۲ هم اثبات گردیده است، به این ترتیب که فیبر ترکیبی در این محصول به کند شدن فرآیند گوارشی منتهی شده و از تبدیل گلوکز به قند جلوگیری می‌نماید.

فرآیند تنظیم قند خون هم در نهایت به کاهش وزن منتهی می‌شود، زیرا قند اضافه خون همیشه تبدیل به چربی می‌گردد. هر زمان قند خون افزایش یابد و با رها سازی انسولین همراه باشد، بدن پیامی مبنی بر توقف چربی سوزی دریافت می‌کند. از تمام اینها گذشته فیبر موجود در تخم کتان دربردارنده نوع خاصی باکتری خوب است، که به فرآیند کاهش وزن کمک می‌کند. از طرفی شما با  مصرف امگا ۳ احتمال بروز  بیماری‌های قلبی و عروقی را در بدنتان کاهش می‌دهید و این موضوعی است که به سبب تحقیقی در سال ۲۰۱۳ به اثبات رسیده است. امگا ۳ با افزایش آدیپونکتین هورمون ترشح شده از سلول‌های چربی به تنظیم سوخت‌وساز لیپید و گلوکز پرداخته و در نهایت به کاهش وزن در بدن کمک می‌کند.

۵/۵ - (۶ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.