انتخاب بهترین مدل و مارک پنکک برای پوست‌های چرب و خشک

پنکک در دسته لوازم آرایشی تکمیل کننده میک آپ به شمار می‌رود، به همین خاطر انتخاب بهترین مدل و برند پنکک برای پوست‌های چرب و خشک کمک شایان توجهی می‌کند تا از آرایشی کامل و حرفه‌ای برخوردار شوید. تفاوتی ندارد پوست شما در دسته پوست‌های چرب قرار دارد یا خشک، زیرا هر دسته از این پوست‌ها مشکلات خاص خود را داراست. یعنی اگرچه پوست‌های چرب با عارضه‌ مستعد جوش بودن پوستشان دست و پنجه نرم می‌کنند، در عوض پیری زودرس هم در کمین پوست‌های خشک نشسته است. جنس پوست در بهتر به نظر رسیدن میک آپ هم تاثیرگذار است. یعنی برعکس پوست‌های چرب که از براق بودن و چربی مازاد پوستشان، به عنوان مانعی برای خواب خوب پنکک گلایه دارند. پوست‌های خشک هم از کشیدگی و عدم ماندگاری پنکک، به علت کم آبی بیش از حد پوست خود نالانند.

در این مطلب ضمن معرفی بهترین پنکک برای پوست‌های چرب و خشک، شما را با بهترین برندهای فعال در این عرصه که توانسته‌اند رضایت خاطر مشتریان خود را مهیا سازند آشنا خواهیم ساخت تا هنگام خرید پنکک به خوبی با انواع برندها آشنایی داشته باشید. اگر تاکنون از پوشش نامناسب پنکک بر روی پوستتان گلایه‌مند بودید، با رعایت نکات بیان شده در این مطلب می‌توانید لبخند رضایت را بر لبانتان مشاهده کنید و با تجدیدهای مکرر پنکک برای همیشه خداحافظی کنید.

انتخاب بهترین پنکک برای پوست چرب و جوش‌دار

ماندگاری پنکک و جلوه مات آرایش یکی از دلواپسی‌های اصلی خانم‌هایی است که از پوستی چرب برخوردارند. زیرا چربی مازاد پوست علاوه بر جلوه براق و نه چندان خوشایند، هرگونه آرایش را پس زده و همین موضوع میک‌آپ را برای این افراد امری سخت و چالش برانگیز می‌سازد. با تمامی این تفاسیر شما می‌توانید با در نظر گرفتن فاکتورهای زیر بهترین پنکک مناسب برای پوست چرب و جوش دار را انتخاب کرده و از داشتن آرایشی طبیعی، فیکس و خوش جلوه لذت ببرید.

ویژگی‌های بهترین پنکک برای پوست چرب و جوش دار

بهترین پنکک برای پوست چرب و جوش دار

محصولی می‌تواند عنوان بهترین پنکک برای پوست چرب را از آن خود کند که در وهله اول از پوشانندگی بالایی برخورار باشد. از آنجایی که لک و جوش عوارض شایع پوست‌های چرب هستند، کاور بالا می‌تواند این عارضه‌‌ها را به خوبی پوشش دهد. آیتم‌های زیر دیگر مشخصات یک پنکک مناسب برای پوست چرب را به شما بازگو می‌کند.

  • چربی پوست را کنترل کند
  • مانع ایجاد هرگونه جوش و جای لک بر روی صورت گردد
  • جلوه‌ای طبیعی به آرایش صورت دهد
  • از جلوه‌ای مات برخوردار باشد
  • برای ساعات طولانی بر روی پوست باقی بماند
  • از پوشانندگی بالایی برخوردار باشد
  • جهت مصرف روزانه مناسب باشد

بهترین پنکک برای پوست چرب ضمن آنکه باید از ماندگاری بالایی برخوردار باشد، نباید به راحتی تغییر رنگ و حالت  داده و دچار ریزش شود. چنانچه قصد خرید پنکک برای این نوع پوست را دارید به جلوه مات، طبیعی و میزان کنترل چربی در این نوع پنکک‌ها دقت کنید. در ادامه به تفضیل بیشتری به تشریح این موارد خواهیم پرداخت.

بهترین پنکک برای پوست خشک

بهترین پنکک برای پوست خشک

بسیاری از افرادی که دارای پوست خشک هستند به رغم علاقمندیشان به پنکک از استفاده‌ی آن خودداری می‌کنند. هرچند پنکک یکی از اقلام آرایشی اصلی برا صاف و یکدست به نظر رسیدن آرایش به شمار می‌رود، ولی اغلب این محصولات از خواب خوبی بر روی پوست‌های خشک برخوردار نیستند. جلوه نامناسبی که پنکک بر پوست‌های خشک می‌بخشد موجب شده تا دسته‌ای از خانم‌ها شیفته این محصول آرایشی باشند و دسته‌ا

ی دیگر هم پنکک را علت اصلی ماسیدگی و خواب نامناسب آرایششان قلمداد کنند. تنها مشکل گروه دوم این است که با عملیات آماده سازی پوست خشک برای آرایش آشنایی ندارند و ویژگی بهترین پنکک برای پوست خشک را نمی‌دانند. اگر شما هم در دسته افرادی قرار دارید که پنکک را مقصر اصلی خواب نامناسب آرایشتان می‌دانند، بهتر است پیش از هر چیز یک آبرسان خوب برای خود تهیه کنید و پیش از آرایش با کمک این آبرسان پوستتان را مهیای یک آرایش جانانه سازید. در این صورت دیگر شاهد پوسته پوسته شدن یا پوشش نامناسب پنکک نخواهید بود. در ادامه مراحل آماده‌سازی پوست و شیوه صحیح پنکک زدن بر روی پوست خشک را با هم مرور می‌کنیم.

آموزش پنکک زدن بر روی پوست خشک

مدل های پنکک مخصوص پوست های خشک

اگر دارای پوستی خشک هستید بهتر است بدانید، تنها خرید بهترین پنکک برای پوست خشک کافی نیست، بلکه پیش از هر چیز باید آمادگی لازم جهت آرایش را با کمک این مراحل در پوست خود ایجاد کنید.

۱- در ابتدا با کمک مرطوب کننده به خوبی پوستتان را آبرسانی کنید. پس از جذب آبرسان نوبت به استفاده از سی‌سی‌کرم می‌رسد، این کرم‌ها به سبب برخورداری از پوشش‌دهی خوب، قادر به کاور کامل لک‌های پوستی هستند. حال که از دو جنبه مختلف پوستتان را آبرسانی و یکدست کرده‌اید به سراغ مرحله بعدی می‌رویم.

۲- در این مرحله نیاز است که پد پنکک را کمی نمدار و مرطوب کنید و پس از آن به آرامی و به صورت ضربه‌ای شروع به زدن پنکک کنید. توجه کنید تمامی نقاط صورتتان را به صورت یکنواخت پنکک بزنید و چنانچه از این موضوع اطمینان حاصل کردید مرحله بعدی و پایانی را انجام دهید.

۳- حال که کاور کردن پوستتان به پایان رسیده باید با کمک تثبیت کننده‌های آرایشی بر ماندگاری آن بی‌افزایید، برای این منظور نیاز به ایجاد لایه‌ای نازک از فیکساتور بر روی پنکک خود دارید. فیکساتورها مانع پخش، ریزش و ماسیدگی آرایش می‌گردند.

ضمن آنکه مراحل بالا را انجام می‌دهید برای اینکه بهترین نتیجه را از استفاده‌ی پنکک به دست آورید به نکات زیر دقت کنید.

– ضمن آنکه از پنکک پوست خشک استفاده می‌کنید تلاش کنید تا لایه‌های پنکک را به صورت نازک و مرحله مرحله بر روی پوست خود قرار دهید و از قرار دادن حجم زیادی پنکک به یکباره اجتناب کنید.

– همانطور که در زمان خرید کرم پودر، نزدیکی رنگ آن به پوست را مد نظر قرار می‌دهید، در خرید پنکک هم نزدیک‌ترین رنگ به پوستتان را انتخاب کنید تا شاهد جلوه‌ای یکدست و طبیعی باشید.

– در زمان خرید پنکک برای پوست خشک، تنها برند و مارک آن را مد نظر قرار ندهید، بلکه باید شیوه صحیح استفاده از آنرا بیاموزید تا شاهد بهترین نتیجه باشید.


بهترین مارک پنکک برای پوست چرب

۱- پنکک نوت مدل NOTE LUMINOUS SILK CREAM POWDER

پنکک نوت مدل NOTE LUMINOUS SILK CREAM POWDER

عصاره درخت چدار دارای اثربخشی بسیار خوبی جهت از بین بردن جای جوش و آکنه می‌باشد. از روغن این درخت در تولید این مدل از پنکک نوت استفاده شده، که علاوه بر جلوه‌ای مات و طبیعی به آن خاصیت تنظیم چربی هم بخشیده است. آنچه از طرفداران این پنکک بسیار خواهید شنید ماندگاری بسیار خوب آن است که گاها تا ۱۰ ساعت بر روی پوست دوام می‌آورد. این پنکک همچنین فاقد ماده مضر پارابن می‌باشد و به همین دلیل در صدر معرفی‌های ما به عنوان بهترین پنکک برای پوست‌های چرب جا خوش کرده است.

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

۲- پنکک آرکانسیل مدل کاور مچ

2- پنکک آرکانسیل مدل کاور مچ

اگر به دنبال بهترین پنکک برای پوست چرب می‌گردید که در عین حال دارای بافتی بسیار سبک و نرم باشد، این مدل از پنکک فشرده آرکانسیل را به شما پیشنهاد می‌دهیم. از دیگر ویژگی‌های مهم این محصول محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید می‌باشد، که آنرا به گزینه‌ای مطلوب برای روزهای گرم سال مبدل ساخته است. چنانچه اهل استفاده از کانسیلر هستید می‌توانید از این پنکک به عنوان زیر ساز استفاده کنید. در آخر آنکه پنکک Arcancil  دارای پوششی مخملی شکل و یکدست می‌باشد و با داشتن مجموع ویژگی‌های فوق توانسته رضایت خانم‌های مشکل پسند بسیاری را جلب نماید.

۳- پنکک مای MY

پنکک مای MY

آخرین پنککی که در این قسمت به شما معرفی خواهیم کرد توانسته عنوان بهترین پنکک ایرانی برای پوست چرب را از آن خود کند. بسیاری از خانم‌ها به دلیل صرفه اقتصادی ترجیح می‌دهند از محصولات آرایشی داخلی استفاده کنند، اگر شما هم دارای پوستی چرب هستید و در این دسته قرار دارید پس حتما پنکک مای را امتحان کنید. از ویژگی‌های بارز این محصول می‌توان به پوشش مات آن اشاره داشت. البته پنکک MYاز پوشانندگی بسیار عالی نیز برخوردار است و برخی دقیقا به دلیل همین ویژگی و ماندگاری خوب این محصول، آنرا به عنوان پودر تثبیت کننده مورد استفاده قرار می‌دهند.

حال که با بهترین پنکک‌های پوست چرب آشنا شدید، اگر از احساس کشیدگی و خشکی پوستتان در رنجید نگاهی به ادامه مطلب بی‌اندازید تا دست خالی مقاله را به پایان نرسانید. در پایان ۳ مدل از بهترین پنکک‌های مناسب پوست خشک را برایتان آورده‌ایم.

بهترین مارک پنکک برای پوست خشک

۱- پنکک Urban decay

پنکک Urban decay

ماندگاری و جلوه مات از مشخصه‌های اصلی پنکک Urban decay به شمار می‌روند. مطمنا به عنوان فردی که از خشکی پوست خود کلافه شده، از چین و چروک و خطوطی که در نتیجه این عارضه ایجاد گردیده هم ناراحتید. برای این منظور پنکک Urban decay بر رفع خطوط به وجود آمده در اثر خشکی پوست نیز تمرکز داشته و با استفاده از آن می‌توانید ضمن زیبایی، طراوت و جوانی را به چهره خود هدیه دهید.

۲- پنکک فلورمار مدل پرتی

پنکک فلورمار مدل پرتی

فلورمار در دسته برندهای است که محصولات آن نیاز به معرفی ندارد. زیرا هواداران آن به قدری به کیفیت این برند باور دارند، که به صورت خود معرف کیفیت بالای تولیدات آنرا تبلیغ می‌کنند. با این حال اگر تاکنون از جلوه صاف، آیینه‌ای و طبیعی که این پنکک به پوست می‌بخشد چیزی نشنیده‌اید، مطمنا با استفاده از آن غافلگیر خواهید شد. زیرا علاوه بر دو ویژگی پیشین این مدل پنکک فلورمار در تمام روز از ماندگاری بسیار خوبی برخوردار است. بافت نرم، صاف و ظریف این محصول آنرا از سایر محصولات مشابه متمایز ساخته، به گونه‌ای که اغلب استفاده کنندگان این محصول از پوشانندگی خوب و بافت مخفلی آن اظهار رضایت داشته‌اند.

۳- کوشن میشا

کوشن میشا

طرفداران میک‌آپ‌های سبک این کوشن را بهترین پنکک برای زیرسازی آرایش خود می‌دانند، پس اگر به دنبال پوشانندگی بسیار بالا هستید بهتر از خیر این محصول بگذرید. در غیر این صورت این کوشن علاوه بر بافت بسیار نرم و مخملی خود، به سبب دارا بودن BB کرم و CC کرم و همچنین بسته بندی فانتزی و خاص خود حتما شما را مجذوب خود خواهد کرد. اگر به دنبال خرید هدیه برای دختران نوجوان هستید هم این کوشن مطمنا آنها را غافلگیر خواهد ساخت. البته هنوز گفتنی‌ها در خصوص این محصول تمام نشده زیرا گدذشته از ویژگی‌های ذکر شده این پنکک حاوی ضد آفتاب، مرطوب کننده و پرایمر می‌باشد، که با بودن آن در ست آرایشتیان می‌توانید در کمترین زمان ممکن آرایشی حرفه‌ای برای خود رقم بزنید.


بهترین پنکک با چربی کنترل شده

این نوع پوست‌ها از چربی اشباع شده بالایی برخوردارند، به همین خاطر استفاده از محصولات چرب منافذ پوستی‌ را در آنها مسدود خواهد ساخت. برای این منظور پیش از خرید پنکک به عبارت فاقد چربی یا دارای چربی کنترل شده بر روی بسته بندی محصول دقت کنید. در این راستا بهترین پنکک برای پوست چرب و مستعد جوش محصولات Oil free هستند. این پنکک‌ها چربی مازاد را از سطح پوست به خود جذب کرده و علاوه بر مات ساختن آرایش، ناهمواری‌های پوست را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهند.

میزان پوشانندگی پنکک

میزان پوشانندگی پنکک

یکی از نکات بسیار مهم در خرید پنکک مناسب پوست‌های چرب، در نظر گرفتن میزان پوشانندگی یا در اصطلاح خواب خوب پنکک بر روی پوست می‌باشد. البته انتخاب رنگ متناسب با پوست هم در کنار آیتم پوشانندگی، در طبیعی‌تر شدن آرایش شما تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. چنانچه به دنبال معیاری مشخص برای انتخاب رنگ پنکک هستید، پیشنهاد می‌کنیم رنگی که یک درجه از پوستتان روشن‌تر است را برگزینید.

میزان پوشانندگی پنکک جزو مواردی است که بدون تست کردن مشخص نمی‌شود، برای این منظور فراموش نکنید پیش از خرید پنکک حتما آنرا بر روی پوست گردنتان تست کنید. توجه داشته باشید محصولات تقلبی و ارزان قیمت معمولا از ماندگاری و پوشش‌دهی مناسبی برخوردار نیستند. نکته آخر اینکه به پوشش ایجاد شده توسط پنکک دقت کنید و در نظر داشته باشید که آیا از رطوبت کافی برخوردار است یا خیر؟ زیرا پنکک‌هایی که بیش از حد خشک هستند بسیار زود دچار ریزش شده و از دوام خوبی برخوردار نیستند.

کیفیت ساخت پنکک

کیفیت ساخت پنکک

کیفیت ساخت استاندارد از جمله ویژگی‌هایی است که یک پنکک خوب داراست. توجه داشته باشد هر میزان پنکک شما از کیفیت بالاتری برخوردار باشد به تبع آن باعث می‌شود که آرایش شما بیشتر به چشم بیاید. همچنین در نظر داشته باشید با اینکه پنکک‌ها از پوشش بالایی برخوردارند اما در استفاده از آنها زیاده‌روی نکنید، زیرا آرایشی سنگین و نفس‌گیر را برای پوستتان رقم می‌زنید. برای این منظور به سایت‌های تخصصی فروش لوازم آرایش سر بزنید تا بتوانید به بهترین پنکک مناسب پوست چرب دست یابید.

 

۴.۵/۵ - (۴ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.