ولنتاین چه روزیه؟ بهترین کادوهای روز ولنتاین برای دختر و پسر

روز ولنتاین یکی از مناسبت‌های شیرین پایان هر سال محسوب می‌شود. هرچند در این روز اغلب عشاق برای یکدیگر هدیه تهیه می‌کنند، اما به صورت دقیق جواب این سوال عامیانه را نمی‌دانند که «ولنتاین چه روزیه؟». معمولا هدیه‌های یادگاری روز ولنتاین دارای یک سری مشخصه‌های خاص هستند، به همین خاطر آشنایی با بهترین کادوهای روز ولنتاین برای دختر و پسر و تفسیر هر یک از این هدیه‌ها، به شما کمک می‌کند تا شریک عاطفی خود را به بهترین شکل سوپرایز نمایید. در این مطلب دانستنی‌های جالب و غافلگیرکننده‌ای در خصوص روز ولنتاین یا روز عشق را با هم مرور می‌کنیم. همچنین قصد داریم از آداب و رسوم خاص روز ولنتاین برایتان بگوئیم، تا ضیافت دونفره متفاوتی نسبت به سال‌های پیش تجربه کنید و روز ولنتاین خود را به نحوی متفاوت سپری نمائید.

ولنتاین چه روزیه؟

خورشیدی:
دوشنبه، ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
۱۴۰۰/۱۱/۲۵
میلادی:
Monday, February 14, 2022
۲۰۲۲-۰۲-۱۴
قمری:
الاثنین‬، ١٢ رجب ١۴۴٣
۱۴۴۳/۰۷/۱۲

از نظر تقویم روزشمار اگر بخواهیم به پاسخ این سوال برسیم که ولنتاین چه روزیه؟ باید به چهاردهم فوریه هر سال توجه داشته باشیم. این تاریخ براساس سال شمسی و کبیسه باید محاسبه گردد تا بتوانیم دریابیم که به عنوان مثال ولنتاین ۱۴۰۰ مصادف با ۲۶ بهمن است یا ولنتاین ۱۴۰۱ با روز ۲۵ بهمن مقارن می‌باشد. البته روز چهاردهم فوریه در اصل والنتاین نام دارد و اینکه چه چیزی باعث رقم خوردن این روز مناسبتی گردیده را باید در میان قدیسین کلیسای کاتولیک جستجو کنیم.

در حقیقت والنتاین نام فردی است و برای اینکه دریابیم چرا نام او برای این روز انتخاب گردیده باید به سده سوم میلادی برگردیم. زمانی که روم باستان با فرمانروایی فردی به نام کلاودیوس دوم به حکومت خود ادامه می‌داد. این فرد برای آنکه جنگجویانش در عملیات رزمایشی بهترین خود را به نمایش بگذارند به آنها اجازه ازدواج و همسرگزینی نمی‌داد. براساس باور عجیب این فرمانروا، ازدواج برای این سربازان که در خدمت امپراتوری رم قرار داشتند، ممنوع گردید. از آنجایی که بی رحمی و قساوت جزو خصیصه‌های کلاودیوس بود، کمتر کسی جرات مخالفت و سرباز زدن از دستور او را داشت.

در این میان اما رابطه عاشقانه زیبایی میان یکی از سربازان رومی با محبوبش شکل گرفت و کشیشی با نام والنتاین آنها را به عقد یکدیگر در‌آورد. سرانجام جاری شدن این عقد پنهانی، دستگیری والنتاین و حکم به دار آویختن او بود. در این میان اما داستان عاشقانه والنتاین بود که در عین زیبایی و غمناک بودنش روز ولنتاین را رقم زد. او همزمان با دوران اسارتش در زندان به دختر یکی از زندانبانان که از قضا نابینا بوده، دل بست و زمانی که به سوی جوخه اعدام رهسپار می‌شد بر روی تکه کاغذی بر محبوب خود این چنین نوشت: «از طرف والنتاین تو.»

بهترین کادوهای روز ولنتاین برای دختر و پسر

از آنجایی که مرسوم است عشاق در روز ولنتاین به یکدیگر هدیه می‌دهند و به نحوی سمبلیک علاقه خود را به یکدیگر ابراز می‌کنند، مطمنا بسیاری دلشان می‌خواهد با بهترین کادوهای روز ولنتاین برای دختر و پسر آشنا شوند. اگر در دسته افرادی هستید که نمی‌دانند کادوی ولنتاین چیست بهتر است استرس به خود راه ندهید، زیرا قرار نیست این روز برای شما حال و احساسی نامطلوب رقم بزند. یک هدیه یادگاری که برایتان نمادی از ابراز علاقه و دوست داشتن است، می‌تواند کادوی ولنتاین باشد. برای راحتتر شدن خیالتان می‌‌توانید نگاهی به لیست هدیه‌های پیشنهادی زیر بی‌اندازید.

کادوی ولنتاین چی بخرم؟

کادوی روز ولنتاین

۱- باکس شکلات

شکلات تقریبا پای ثابت خریدهای ولنتاینی است، که در کنار هر کادوی دیگری می‌تواند قرار گیرد. برخی حضور این خوردنی شیرین را به عنوان نمادی از افزایش عشق و هیجان می‌دانند. در هر صورت یکی از اجزا کادو ولنتاین شکلات‌های زرورقی قرمز رنگ می‌باشد. می‌توانید برای هیجان انگیزتر شدن پک شکلتتان چند عدد از عکس‌های دو نفره و خاطره انگیزه‌تان را چاپ کرده و در باکس قرار دهید تا با ورق زدن خاطرات آن روز، ولنتاینی خاطره انگیزتر برای خود و همدمتان رقم بزنید.

۲- گل رز قرمز

گل رز از زمان یونان باستان به عنوان نمادی از آفرودیت یعنی الهه عشق بوده. این الهه همیشه با تاجی از رزهای قرمز بر روی موهایش در محافل حضور می‌یافته. پایان زندگی عشقی این الهه نیز با دیدن معشوقش آدونیس در حالی که در وانی غرق در خون و رز سرخ به خواب ابدی رفته بود، به عنوان نمادی از عشق ابدی مبدل گردید. ازدیدگاه روانشناسی نیز رز قرمز نماد عشق ، علاقه و شور و هیجان است. پس می‌توانید با تقدیم یک شاخه گل رز یا یک سبد آراسته از این گل، به روز ولنتاین خود عشق و شور تزریق کنید. دیگر گل‌هایی که می‌توانید به مناسبت این روز تهیه کنید عبارتند از:

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

گل صدتومانی یا پیونی (نماد افتخار، ثروت و عشق رمانتیک)

گل رانونکلوس(نمادعشق پاک و صادقانه)

گل نرگس یا نارسیس زرد(نماد شادی، خوشی، امید، تولد دوباره و آغاز نو)

گل گاردنیا(نماد ظرافت و حسن نیت)

با این اوصاف چنانچه می‌خواهید هدیه ولنتاین خود را با چاشنی ویژه بودن همراه سازید، می‌توانید به جای رز قرمز از سایر گل‌های معرفی شده استفاده نمائید. البته فراموش نکنید که حتما برای محبوب خود علت انتخابتان را توضیح دهید. به عنوان مثال بگوئید رانونکلوس را انتخاب کرده‌اید، زیرا می‌خواستید به صادقانه‌ترین شکل عشق پاک خود را ابراز نمائید، یا از معنی و مفهوم هر یک از این گل‌های انتخابی برایش توضیح دهید، دانستن دلیل انتخابتان هدیه شما را خاص‌تر می‌سازد.

۳- خرس تدی قرمز

هرچند آقایان خرس تدی قرمز را به عنوان هدیه ولنتاین کمتر می‌پسندند، ولی این هدیه برای خانم‌ها هدیه هیجان‌انگیزی است. به ویژه اگر شما ابتکار به خرج داده و علت اینکه چرا این خرس به عنوان هدیه ولنتاین مرسوم گردیده را برایشان توضیح دهید. در اساطیر یونان خرس به عنوان نمادی از قدرت، هوش بالا و احساسات بوده و به همین خاطر آنرا معشوقه زئوس می‌دانستند. البته عده‌ای دیگر در همان دوران باستانی این موجود را نشانه‌ای از عشق و علاقه وافر نیز بر می‌شمردند. در اثر تلفیق این باورها به یکدیگر سرانجام خرس تدی قرمز به عنوان یکی از هدیه‌های سمبلیک در روز ولنتاین انتخاب گردید.

یکی از متدوال‌ترین کادوهای روز ولنتاین خرس و شکلاتی‌های قلبی شکلی است که رنگ قرمز در آنها استفاده گردیده. اگر به این قبیل هدیه‌ها علاقه‌ ندارید می‌توانید کادوی دیگری انتخاب نمائید، اما فراموش نکنید هدیه مورد نظر بهتر است از دو اصل پیروی نماید. اول آنکه ماندگاری داشته و محبوبتان بتواند تا همیشه به عنوان یادگار آنرا نزد خود نگه دارد، و دومین فاکتور حضور رنگ قرمز حداقل در بسته‌بندی یا مخلفات قرار گرفته در کنار کادو است. به عنوان مثال حضور یک شاخه رز قرمز می‌تواند به هدیه شما حال و هوای رمانتیک روز ولنتاین را تزریق کند.

در پایان

صرف نظر از اینکه کدام یک از این کادوهای ولنتاین را انتخاب می‌کنید فراموش نکنید در این روز باید به هر دوی شما خوش بگذرد و سختگیری در انتخاب این هدیه‌ها، قرار نیست یکی از خاطره انگیزترین روزهای زندگیتان را خراب سازد. به نظر می‌رسد از داستان والنتاین هم بیشتر این پیام به ذهن می‌رسد که قدر با هم بودن و عشق را بدانیم و به مناسبت تجربه این احساس زیبا، از بودن محبوبمان و تمام احساسات خوبی که به واسطه حضور او حس می‌کنیم، از او قدردانی نمائیم.

 فراموش نکنید هرچند بسیاری این روز را مخصوص عشق به دیگری می‌دانند ولی شما می‌توانید ولنتاین را با عشق دادن به خودتان هم برگزار کنید و برای این منظور حتی می‌توانید کادوی ولنتاین برای خود تدارک دیده و این روز را با انجام کارهای دلخواهتان برای خود به یاد ماندنی سازید.

پیشنهاد شما برای داشتن روز ولنتاین خاطره انگیز چیست؟

به نظرتان بهترین هدیه ولنتاین باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟

۵/۵ - (۱ امتیاز)
منبع منبع ویدیو : آپارات صفر درجه
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.