فرق آمبره، سامبره، بالیاژ و کالر ملتینگ در چیست؟

اگر وارد آرایشگاهی شوید اما به درستی ندانید که فرق آمبره، سامبره، بالیاژ و کالر ملتینگ در چیست، مطمنا در انتخاب رنگ مو دچار سردرگمی می‌شوید. هرچند تمامی این رنگ‌های پرطرفدار از تکنیک هایلایت مو تبعیت می‌کنند، ولی در نحوه اجرا تفاوت‌های جزئی با یکدیگر دارند. مشخصه‌ای که در تمامی این تکنیک‌ها تکراری است آن است که، در این شیوه‌ها ریشه مو درگیر دکلره نمی‌شود. به همین خاطر به رغم تغییرات چشمگیری که در ظاهر موها رقم می‌زنند، از حیث حفظ سلامت مو شیوه‌هایی محافظه کارانه‌ای به شمار می‌روند.

 به لطف آمبره، سامبره و بالیاژ می‌توانید استایلی طبیعی و در عین حال بسیار شیک و امروزی داشته باشید و با کمک کالر ملتینگ هم می‌توانید تغییراتی در سطح کهکشانی با تلفیق ده‌ها رنگ در کنار یکدیگر را شاهد باشید. می‌توانم به شما اطمینان دهم که هر میزان در انتخاب استایل و رنگ موهایتان مشکل پسند و وسواسی باشید، بالاخره یکی از این ۴ تکنیک شما را شیفته خود خواهد ساخت. اگر می‌خواهید از جادوی رنگ‌ها برای تغییر استایلتان برخوردار شوید، تا انتهای مطلب شما را با چند راز جادویی برای جذابیت موهایتان آشنا می‌سازیم.

بالیاژ چیست؟

بالیاژ را می‌توانیم در میان تکنیک‌هایی همچون آمبره و سامبره تکنیک مادر بنامیم، که این دو تکنیک زاده و زیر مجموعه آن هستند. به همین خاطر برای درک بهتر تفاوت آمبره و سامبره و پیش از هر چیز، باید بدانید که بالیاژ چیست و تغییراتی که این تکنیک رقم می‌زند با چه جزئیاتی همراه است. بالیاژ شیوه‌ای است که زاده قوه خلاقه‌ی آرایشگران فرانسوی بوده و بی آنکه نیازی به فویل و قلموی رنگ باشد، می‌توان برای اجرای آن اقدام کرد.

به همین خاطر هم بالیاژ را تکنیکی با دست‌های خالی می‌نامند و نتیجه نهایی این شیوه به قدری خاص و چشمگیر است که می‌توانید برای همیشه با تمامی قلموهای رنگ خود خداحافظی کنید. نکته جالب دیگر در بالیاژ آن است که، برای اجرای این شیوه نیازی به رنگ کاری تمامی قسمت‌های مو ندارید، بلکه پروسه رنگ کردن با فاصله از ریشه مو آغاز می‌شود. از لحاظ تناژ رنگی هم در بالیاژ تم‌های تیره در فاصله نزدیکتری از ریشه قرار می‌گیرند و به مرور هر قدر به پایین موها نزدیک می‌شوید پایه رنگی شما کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌شود.

اگر میخواهید اطلاعات کاملی در مورد بالیاژ بدست بیارید مقاله بالیاژ مو چیست ؟ را مطالعه کنید

فرق بالیاژ و آمبره مو

حال که بالیاژ را تا حدودی شناختید وقت آن رسیده که فرق بالیاژ و آمبره مو را هم بدانید. از نظر کلی این دو تکنیک کاملا مشابه یکدیگر هستند، یعنی مو از ریشه تناژی تیره داشته و در حالی که به قسمت انتهایی مو می‌رسید روشن‌ترین تم رنگی را شاهد خواهید بود. اینکه دقیقا چه جزئیاتی این دو تکنیک را از یکدیگر جدا می‌سازد، تناژ رنگ‌های به کار رفته در آنهاست. تغییر رنگ در بالیاژ به شکلی بسیار ملایم صورت می‌پذیرد و شما از ریشه تا نوک موها شاهد یک تغییر رنگ تند نیستید. دقیقا به همین خاطر است که در بالیاژ ترکیب رنگ‌های طبیعی‌تری را شاهد هستید.

آمبره به شکلی اجرا می‌شود که شما در قسمت ریشه مو شاهد تیرگی رنگ‌ها خواهید بود، اما از خطی مشخص در میانه موها که عبور می‌کنید به یکباره شاهد روشن شدن تناژ‌های رنگ خواهید بود. بسته به اینکه آدم تنوع طلبی هستید یا اینکه از استایل‌های فشن‌تر خوشتان می‌آید، می‌توانید رنگ مو آمبره را انتخاب کنید. اما اگر تمایلتان به طبیعی به نظر رسیدن و کمتر در چشم بودن تغییراتتان است، می‌توانید بالیاژ را برگزینید.

اگر میخواهید اطلاعات کاملی در مورد آمبره بدست بیارید مقاله آمبره مو چیست ؟ را مطالعه کنید

فرق آمبره و سامبره

تکنیک بعدی سامبره است و برای آشنا سازی شما با این تکنیک به بیان فرق آمبره و سامبره می‌پردازیم. نمای ظاهری یک موی سامبره شده همانند تکنیک آمبره به صورتی است که، شاهد تفاوت واضحی میان تناژهای تیره و روشن خواهید بود. هرچند تفاوت‌های رنگی به نحوی آشکار به چشم می‌آیند، اما در سامبره تغییر رنگ از ریشه به سمت ساقه به نحوی ملایم‌تر صورت می‌پذیرد.

داغ ترین مطالبی که هم اکنون دیگران می خوانند

 به بیان ساده‌تر در رنگ مو آمبره شما شاهد یک مرز مشخص و تضاد رنگی بارز در میانه موها هستید، که این تغییر به صورتی یکباره ایجاد گردیده و بسیار نمایان است. عکس این موضوع در تکنیک آمبره صدق می‌کند، یعنی ایجاد تضادهای رنگی با سایه روشن‌های از ریشه آغاز و به نوک موها می‌رسد. البته یک تفاوت دیگر هم می‌توان در میان این تکنیک‌ها ذکر کرد، آن هم تعداد رنگ‌های به کار رفته برای اجرای آنهاست. به صورتی که شما برای آمبره کردن موهایتان تنها به ۲ رنگ مو نیاز دارید، اما برای سامبره کردن می‌توانید از چند ترکیب رنگ تیره و روشن کمک بگیرید.

اگر میخواهید اطلاعات کاملی در مورد سامبره بدست بیارید مقاله سامبره مو چیست ؟ را مطالعه کنید

کالر ملتینگ چیست؟

کالر ملتینگ چیست؟

بسیاری از خانم‌ها نمی‌دانند که کالر ملتینگ چیست، و برخی هم این تکنیک را با نام مولتی کالر (color melting) می‌شناسند. روش رنگ کردن مو در این شیوه همانند آمبره و سامبره بوده، اما از نظر تعدد رنگ‌های مورد استفاده، این تکنیک‌ها با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. تنوع رنگی در شیوه کالر ملتینگ بسیار بالاتر از دو تکنیک دیگر می‌باشد، به نحوی که آنرا هایلایت کهکشانی نیز نامیده‌اند و برای اجرای آن دست کم از سه رنگ یا بیشتر استفاده می‌کنند. اگر طرفدار رنگ‌های فانتزی هستید یا از استایل‌های متمایز و در عین حال جذاب استقبال می‌کنید، پس قطعا از اینکه موهایتان را  به شیوه کالر ملتینگ رنگ کنید خوشتان خواهد آمد.

یکی دیگر از تفاوت‌های قابل ذکر کالر ملتینگ با آمبره و سامبره در عدم اجبار به رعایت قواعدی همچون، شروع رنگ از تیره به روشن یا الزام به انتخاب رنگ‌هایی است که با یکدیگر همخوانی دارند. به عبارت بهتر در این تکنیک شما نه تنها اجباری به تیره کردن موهای نزدیک به ریشه و روشن کردن قسمت‌های انتهایی موهایتان ندارید، بلکه در انتخاب رنگ برای هر قسمت هم می‌توانید به دلتان نگاه کرده و هر جا دوست داشتید رنگ مورد علاقه ‌تان را به کلکسیون رنگ‌های قبلی بی افزایید.

سخن آخر

اگر بخواهیم به صورت جمع بندی شده‌ای به ذکر فرق آمبره، سامبره و بالیاژ بپردازیم می‌توان اینگونه بگوئیم که جلوه نهایی یک موی بالیژا شده همانند آن است که تلالویی خاص از نور خورشید بر روی موهایتان قرار گرفته باشد. از آنجایی که تم رنگ‌ها در بالیاژ تفاوت چشمگیری با یکدیگر ندارند آنرا به تلالو نور توصیف می‌کنند. مطمنا می‌توانید تصور کنید که ظاهری که این تکنیک برای موهایتان رقم می‌زند تا چه حد ظریف و چشم نواز است. آمبره و سامبره اما مدل‌های جسورانه‌تری در مقایسه با بالیاژ هستند و با ایجاد سایه روشن‌های بارز، جلب توجه بیشتری برایتان خواهند داشت.

اگر دوست دارید از جنبه چشمگیر بودن رنگ‌ها تکنیک‌های آمبره و سامبره را امتحان کنید، پیشنهاد می‌کنیم آمبره مو مشکی و آمبره دودی را به عنوان اولویت انتخابتان در نظر داشته باشید، تا این ۲ مدل بتوانند حرفای گفتنی خود را در بهترین قالب رنگی خود به شما بزنند. انتخاب رنگ در مورد سامبره بسته به سلیقه خودتان است، اگر مطمئن نیستید که کدام یک از رنگ‌های سامبره تیره یا سامبره روشن یا حتی سامبره دخترانه مورد پسندتان است توصیه ما به شما انتخاب سامبره لایت می‌باشد، که بیشترین طرفدار را در میان سایر رنگ‌های سامبره داراست.

اگر علاقه دارید که همیشه آراسته به نظر برسید اما از اینکه دائما کاسه رنگ دستتان باشد و مجبور به ریشه گیری موهایتان باشید خوشتان نمی‌آید هر سه شیوه بالیاژ، آمبره و سامبره این مزیت را دارند و برا انجامشان نیاز به رنگ کردن دائمی موهایتان ندارید. اگر خواهان استایل‌های رنگ موی دخترانه هستید، آمبره و بیشتر از آن کالر ملتینگ را انتخاب کنید زیرا در دسته استایل‌های مورد پسند خانم‌های جوان و نوجوان قرار دارند.

فرامش نکنید تجربیات خود در خصوص تکنیک‌های توضیح داده در متن را با ما در میان بگذارید. به نظر شما کدام یک از این مدل‌ها در رنگ موی سال ۱۴۰۱ ترند خواهند بود؟

توصیه میکنم اگر به رنگ مو علاقه دارید مقاله معرفی بهترین و پرطرفدارترین رنگ مو خانم ها در جهان برای سال ۲۰۲۲ را مطالعه کنید

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.